Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Måste man stänga poolen?  (läst 11953 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #10 skrivet: september 05, 2010, 11:29:19:19 »
Här  kommmer lite bilder.

Taket Klasik Excellence c
Poolen är från Termatec och är ca 7.5x3.5
Maskinrummet ligger i bortre ändan under solfolien, alltså också under taket. Brevid maskinrummet ligger utjämningstanken som har automatisk påfyllning.

Läckert med "pp-ower-flow" och i övrigt ett snyggt bygge! O0 Gratutelarar!
Intressant med ditt "vinter-öppet-tänk" - är själv intresserad av dylik "året-runt-funktion" så håll oss uppdaterade!
Nöjd med takkvaliten så här långt? <dontkn>

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad gangalo

SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #11 skrivet: september 05, 2010, 13:01:09:09 »
Pooltaket har bara varit på en vecka men än så länge väldigt nöjd. Bra passform på allt undermonteringen. Får se hur det ser ut efter ett år.

En bild till med taket av.


Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #12 skrivet: september 05, 2010, 19:39:23:23 »
Real nice!  O0

Mvh. "Poolbadaren"
PS. Tills du får räcke runt takterassen är det hopp i poolen och "bomben" som gäller däruppifrån! DS. >:D >rulla<
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad gangalo

SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #13 skrivet: december 28, 2010, 09:54:42:42 »
Liten statusrapport,

Allt verkar så här långt fungera enligt plan. Kör cirkulation 8 timmar per dygn, har ett 300w element i maksinrummet och en clas ohlson trådlös termometer. Har haft 5 grader i vattnet senaste månaden och maskinrummet håller ca 10 grader. Kunde dock inte värma upp tilll Jul pga. yttertemperaturen.

Roland

Utloggad Mr2T

SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #14 skrivet: december 28, 2010, 17:29:20:20 »
Liten statusrapport,

Allt verkar så här långt fungera enligt plan. Kör cirkulation 8 timmar per dygn, har ett 300w element i maksinrummet och en clas ohlson trådlös termometer. Har haft 5 grader i vattnet senaste månaden och maskinrummet håller ca 10 grader. Kunde dock inte värma upp tilll Jul pga. yttertemperaturen.

Roland


Var i Skåne bor du? (om jag förstått det rätt?) Jag slänger upp mitt pooltak så fort det blir snöfritt (bor utanför Helsingorg) och sedan hoppas jag att jag kan hålla poolen i drift under alla årets dagar, då jag värmer med solfångare så borde jag få ett litet extra värmetillskott under årets lite soligare vinterdagar. Men jag är livrädd för att skiten fryser sönder endå med tanke på hur riktigt snorkallt (-25) vi haft vissa dagar under den här vintern.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad gangalo

SV: Måste man stänga poolen?
« Svar #15 skrivet: december 28, 2010, 20:13:46:46 »
Bor inte i Skåne utan i Stockholm. Jag har bubbleplast och försöker hålla någon decimeter snö på taket för att hålla värmen. Jag kör med bergvärme men stängde av den i oktober.

Roland

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag