VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nordic retreat  (läst 6533 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad finland

Nordic retreat
« skrivet: september 27, 2012, 18:53:01:01 »
Hej är det nån här som har (eller har erfarenhet) av Nordic retreat spat? Blev erbjuden en visningsmodell och vill gärna höra av erfarnare användare om det blir en besvikelse när det är ganska simpelt? Kommer för det mesta att bada 2pers,men vill ju gärna bjuda in släkt o vänner ibland...

Poolgiganten

Utloggad Matt_S

SV: Nordic retreat
« Svar #1 skrivet: september 28, 2012, 09:42:30:30 »
Just spabad är väl typexempel på en produkt där man inte vill ångra sig när badet väl står på plats och är vattenfyllt. Min rekommendation är att köpa ett bad som är tillräckligt stort för att komfortabelt sitta åtminstone 5 personer, och då krävs ett stort bad. Dessutom ska det ha tillräckligt med funktioner för att du ska vara nöjd varje gång du går ut och sätter dig :-) Vad gäller funktioner anser jag att bra belysning är bland det viktigaste i mörka sverige...

Utloggad finland

SV: Nordic retreat
« Svar #2 skrivet: september 28, 2012, 11:14:37:37 »
Tack för svaret, provade med 4pers och ryms nog en till..var ju bara en lampa i karet, men belysning är ju enkelt att fixa.Det jag mest funderar på är om 1 pump ger tillräcklig massage?
« Senast ändrad: september 28, 2012, 12:28:40:40 av finland »

Utloggad Matt_S

SV: Nordic retreat
« Svar #3 skrivet: september 28, 2012, 15:34:08:08 »
Belysning är ju enligt mig något du inte fixar lätt i efterhand. Ska du borra hål i karet? Det är nog tveksamt om en pump räcker, men det är nog svårt att veta utan att testa. Smaksak också, när jag väl använder massagen så vill jag ha kraftig massage...

Utloggad finland

SV: Nordic retreat
« Svar #4 skrivet: september 28, 2012, 19:14:18:18 »
Fixat med båtar större delen av livet, även installerat undervattensbelysning som hållit tätt..:)

Utloggad Eberlund Service

SV: Nordic retreat
« Svar #5 skrivet: oktober 05, 2012, 07:27:54:54 »
Fixat med båtar större delen av livet, även installerat undervattensbelysning som hållit tätt..:)

Antalet pumpar i spabad är egentligen ointressant. Det som är intressant är hur förhållandet mellan antal jets/pump är. Det ska helst inte vara mer än 30 jets/pump för att massagen ska vara tillräcklig.

Sen gäller det skilja på circpump och massagepump. En del skriver att de har 60 jets och 3 pumpar och då kan man tro det är 20 jets per pump men troligen är det två massagepumpar och en circpump. Circpumpen ger ingen massage utan sköter värmning och rening. Alltså blir förhållandet mellan jets/pump 30 istället för 20 vilket är 50 % mer jets per pump.

Visst fixa med belysningen är ingen rymdveteskap men tänk på att högst troligen blir du av med din garanti om du borrar ett hål i karet.

Utloggad Matt_S

SV: Nordic retreat
« Svar #6 skrivet: oktober 05, 2012, 09:50:32:32 »
Sen beror det väl också på hur stark pumpen är, dvs. en 3hp som driver 20 jets jmf. med en 2hp som driver samma antal?

Utloggad finland

SV: Nordic retreat
« Svar #7 skrivet: oktober 05, 2012, 13:13:35:35 »
I retreaten finns 22 jets 1 st 2hk pump, så enligt det borde effekten räcka?

Utloggad Matt_S

SV: Nordic retreat
« Svar #8 skrivet: oktober 05, 2012, 13:19:54:54 »
Svårt att säga. Jag har 3hp på samma antal, då är det kraftig massage utan luftinblandning.

Utloggad finland

SV: Nordic retreat
« Svar #9 skrivet: oktober 05, 2012, 13:23:41:41 »
En annan fråga, ramen i detta spa är byggd i obehandlat trä. Det borde ju hållas torrt o fint, men hur är det bildas det kondens under karet? Har nån haft problem med träramar?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan