CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PH  (läst 743 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Haga 9

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stenstorp
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • Spa bad javisst!
    • Visa profil
PH
« skrivet: juni 24, 2020, 07:36:24:24 »
Hej ! Jag har så dj... svårt att se vad jag har för PH i mitt spabad eftersom jag är lite färgblind. Brukar vara så att jag brukar ha i lite medel för att höja Ph värdet ungefär varannan vecka.Hur skulle ni tolka Ph värdet på stickan ?

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: PH
« Svar #1 skrivet: juni 24, 2020, 08:38:11:11 »
Hej!
Skulle nog säga att du behöver andra stickor för dom där verkar helt slut och missvisande.
Har du där till svårt att se färger rekomenderar jag dig att köpa ett digitalt instrument för att mäta med tabletter
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Haga 9

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stenstorp
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • Spa bad javisst!
    • Visa profil
SV: PH
« Svar #2 skrivet: juni 24, 2020, 11:15:54:54 »
Tack Oneill för att hjälper mej på traven. Får testa med nya stickor fast jag har förvarat dom i sin burk inomhus och datum har inte gått ut. Får kika på ett digitalt instrument med tabletter också.(är det någon som kan tipsa om någon bra så vore det fint) Har en Idip att mäta med men den är det svårt att hitta stickor till :( 

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: PH
« Svar #3 skrivet: juni 24, 2020, 12:42:44:44 »
Hej!
De flesta här kör nog Scuba II/Autocheck (kärt barn har många namn) Funkar hyffsat, jag är dock inte helt övertygad av den ska jag erkänna.
PoolLab 1.0 har en del börjat testa nu och verkar mycket nöjda och den verkar mer pålitlig om jag ska vara ärlig dock väldigt dyr.

Tycker du gott kan köra på en Scuba II/Autocheck, personligen kommer jag itne byta bort min förän den ger upp så den är ju tillräckligt bra.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag