VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: själv byggare  (läst 15540 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crille

själv byggare
« skrivet: januari 22, 2007, 21:37:27:27 »
Hej
Har nu hittat liner som man svetsar 1,5mm för 200kr metern.Törs man ge sig på att lägga den själv skulle vilja veta om någon händig privat persson lyckat.Hade nog lite väl bråttom när jag murade poolen och trappan.Alternativet är att riva trappan och köpa en färdig trappa och liner. Trappa ska jag bara ha

Färdig trappa och liner ca 30 000kr. Formliner ca 20 000kr ex arbete (ca 45 000kr ink arbete)

Poolgiganten

Utloggad crille

SV: själv byggare
« Svar #1 skrivet: januari 25, 2007, 21:18:36:36 »
Hej crille
Tycker att gör som du själv känner för ,du får tyvär nog inte något tips eller råd på detta forumet.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: själv byggare
« Svar #2 skrivet: januari 25, 2007, 21:32:23:23 »
 ;D ;D ;D
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fia

SV: själv byggare
« Svar #3 skrivet: januari 25, 2007, 22:12:48:48 »
Det är nog kunskapstorka, Crille!
« Senast ändrad: februari 11, 2007, 23:11:28:28 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: själv byggare
« Svar #4 skrivet: januari 25, 2007, 23:14:19:19 »
Hmmm.....de beste svar får man når en snakker med seg selv  <sol>

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: själv byggare
« Svar #5 skrivet: januari 26, 2007, 07:57:06:06 »
Lite svårt att svara på men som du själv skriver:

- Hade lite bråttom....


Det tolkar jag som att du är inte jättehändig eller att du inte är jättenoga.

Därför blir mitt tips: - gör det inte själv.

Nöjd nu ?  :P

Utloggad MrXs

SV: själv byggare
« Svar #6 skrivet: januari 26, 2007, 18:21:32:32 »
Jag har också funderat i de banorna som du är i.

Med samma kriterium dvs en trappa plus att jag ville ha en rektangulär pool. (Trappa i romanend ingen fyrkantig)

Mina mått 8x4x1,5

Funderat på både limma liner själv, få svetsat liner av firma, Exliner, kakla poolen och köpa trappa sidan plus en vanlig linerpåse.

Jag resonerade såhär ivfl.

Svetsa egen liner gick bort rätt snabbt, jag vill inte chansa på att jag får till det bra och säkerligen får jag köpa en massa verktyg som jag aldrig får användning för. Visst ser det ej svårt ut finns fina beskrivningar på nätet men vågar inte chansa. Pris från 20000+

Få en liner svetsad av firma blev dyrt runt 550kr/kvm ink moms.. plus 9000 för en 3 meters trappa.. Pris runt 45000:-

Ex-liner hade jag länge som förstaval. Fick bilder från en firma på en pool som de precis hade gjort. Jag gillade inte alls vad jag såg, en död blå färg tyckte inte det var snyggt alls, enfärgat och ser ut som blankplast. Pris: runt 25000:-

Kakla poolen, har en svåger som kalkat endel pooler och visst skulle han gärna hjälpt till, men jag är fortfarande rädd för att få "bom" och frostsprängningar. Han säger att gör du rätt med Mapei primern och inte har större plattor än 15 plattor så är det typ obefintlig risk att det skall lossna. (Jag ser fortfarande kompassen framför mig som jag skulle kaklat mitt på botten)
Runt 37000:-

Liner påse och separat trappa är vad jag har bestämt mig för och som jag skall ha. Skall köpa trappa och liner i tyskland för ett bra pris. (Har redan fått priser osv från handlaren i Tyskland) Hur jag än gör kommer jag inte under priset för det jag köper i tyskland, (3m romanend trappa plus 0.8 marmorerad liner) Plus att jag vet att det håller ( hoppas jag :) ). 10 års garanti på trappan ivfl, och skulle linern gå sönder är det ett dags pris ink frakt hem på ca 1000 euro på marmorerad liner 0.8  Pris: 24000:-

Det var ivfl mina funderingar och tankar ang detta. Känns rätt för mig men alla är olika och därför finns det en massa val :)

Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Utloggad nippon

SV: själv byggare
« Svar #7 skrivet: februari 11, 2007, 22:00:43:43 »
Hej Crille

Invändiga trappor med duk blir sällan någon hit!
Mitt råd är att du river trappen och köper en färdig som du monterar i en kortände.

Kakla är också ett alternativ men du måste vara noga!
Bor man i södra Sverige kan ett alternativ vara att låta cikulationen gå året runt.
Då finns det ingen risk för frostsprängning alls. Det kostar en del förstås...

Utloggad crille

SV: själv byggare
« Svar #8 skrivet: februari 13, 2007, 19:51:24:24 »
Hej
Att det ska vara så svårt att släppa tanken att lägga formsvetsad liner själv.Tur är att jag inte har gjutit trappstegen i pool,det är bara att ta fram kapen och den delen som är utanför poolen blir ett bra stöd för en färdig trappa.Kollade i helgen på pooldoktorn sida de använder en annan typ av liner i trappan.De leverantörer som jag pratat med har användt samma liner till trappan och pool.
Satt nere i poolen ihelgen och är ganska övertygad att jag fixar att lägga linern i  poolen, själva problemet är nu att få mod att ge sig på trappan .Hoppas att det blir en lång vinter så man hinner samla mod.Det vore en seger att fixa det själv men inte till vilket pris som helst
 ???

Utloggad Fia

SV: själv byggare
« Svar #9 skrivet: februari 13, 2007, 20:12:18:18 »
Det är rätta takter Crilla, klart du fixar det O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan