CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: själv byggare  (läst 15890 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crille

SV: själv byggare
« Svar #20 skrivet: februari 22, 2007, 18:19:39:39 »
Hej
Om man tittar på de som säljer liner som går att svetas så säljer de en list som verkar att sitt på alla kanter under linern.vad är det till för?
 
Skall det vara en annan typ av liner i trappan?

Kolla på pooldoktorns sid så kanske förstår bättre vad jag menar.
// Crille

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: själv byggare
« Svar #21 skrivet: februari 22, 2007, 20:57:29:29 »
Hej på er,

Vill bara lägga liten motpol o linerdebatten. Har en kompis som snabbt och enkelt byggde en pool av L stöd i betong och en måttbeställd svetsad presenning, den har funkat fint i 10+ år så vill man köra snik så finns det andra möjligheter. Sen har jag inte hört talas om mosaik eller carrara mönstrad press, den är mer grönt eller möjligen blått....

 O0

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad PelleSthlm

SV: själv byggare
« Svar #22 skrivet: februari 23, 2007, 08:07:29:29 »
Liner för platssvetsning finns i stort sett i samma färger som för vanlig liner, mosaik osv. Uppenbarligen har svarta pooler blivit lite av en trend kring medelhavet (man slipper väl se skiten då.. ;)...)

Listen under kanten är till för att fästa linern i ovankant (istället för snäpp-in-list). När man köper färdig liner så är ju kanten redan anpassad för snäpp-in-list, men när du köper för liner för platssvetsning så kommer den på rulle.
« Senast ändrad: februari 23, 2007, 08:44:40:40 av PelleSthlm »

Utloggad crash

SV: själv byggare
« Svar #23 skrivet: februari 23, 2007, 11:36:15:15 »
Ex-liner hade jag länge som förstaval. Fick bilder från en firma på en pool som de precis hade gjort. Jag gillade inte alls vad jag såg, en död blå färg tyckte inte det var snyggt alls, enfärgat och ser ut som blankplast. Pris: runt 25000:-

Funderar själv på Ex-liner vs kakel/kliner vs svetsad folie typ Alkorplan 2000. Kan du lägga ut bilderna på Ex-liner så vi andra kan se hur bra/dåligt det ser ut? Vilken firma var det?
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad MrXs

SV: själv byggare
« Svar #24 skrivet: februari 23, 2007, 18:41:31:31 »
Jag kan lägga ut bilderna.

Själva arbetet ser väl fint ut men jag gillar inte blankheten.
Ser ut som man målat med vanlig blank färg typ plast färg eller något.
Men alla tycker vi olika.

Värsta är väl att man måste länka till bilder så får se om jag kan hitta en fri hosting eller ngt.

Är en firman här i skåne som jag ringde men du bodde uppåt så tror du får hitta en längre norrut :) Coax ex ab hette dessa finns i södra sverige.
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Utloggad MrXs

SV: själv byggare
« Svar #25 skrivet: februari 23, 2007, 18:53:06:06 »
Här är endel bilder








« Senast ändrad: februari 23, 2007, 18:56:27:27 av MrXs »
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Utloggad crille

SV: själv byggare
« Svar #26 skrivet: februari 26, 2007, 21:27:59:59 »
hej
Finns det något biligare alternativ än att köpa 1,5mm liner som man kan formsvetsa själv från pooldoktorn.Han säljer också en annan typ av liner som de använder till trappan är den typ bara så man inte ska halka?
Är det godkänt att ha ett skjutbart tak som poolskydd?
/Crille

Utloggad crash

SV: själv byggare
« Svar #27 skrivet: februari 26, 2007, 21:32:47:47 »
Jag fick en offert från pool-zentrum.de igår. Kanske inte billigare men han hade Alkorplan 2000 i stället för Sika-Trocal. Dessutom Carrara-mönstrad.

Vad jag har förstått är den liner som han har till trappa bara för halkskydd. Men då måste man ju köpa en hel rulle. Jag skulle bara vilja ha halkskyddet på planstegen i så fall.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad zek

SV: själv byggare
« Svar #28 skrivet: mars 02, 2007, 22:04:15:15 »
Finns det någon här som har erfarenhet av kaklade pooler, vad är viktigt att tänka på ? jag tänker gjuta en platta och ställa betongelement som sidor, rejält med fogmassa i alla skarvar och sedan kalka på, kanske samma gummimassa och remsa som man har i våtrum för att förstärka tätheten i hörnen. Skall det vara något speciellt kakel/klinker/glasmosaik ? eftersom jag kan kakla själv och jag kan köpa kakel/fix/fog tvärbilligt i polen så undrar jag vad haken är, om man som jag kalkylerar med kan kalka en pool för 5-6000kr så varför liner ?

Eller har jag i min enfaldighet missat någon ?? någon extremt dyr fog eller fix t.ex. ?
Jag köpte kakel fix och fog till ett badrum i tyskland för ett par år sedan och då hade dom en fog som var vattentät, det borde hjälpa till att minska risken för frostprängningar som jag förstått att de flesta är rädda för. Och förresten kan man ju kalka betongtrappor och gångar utomhus utan problem.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag