VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Djupdel  (läst 2324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SannaM

Djupdel
« skrivet: maj 05, 2008, 15:14:14:14 »
Det dyker upp nya funderingar hela tiden :D... Det här är en DJUNGEL!!! Nu har jvi börjat luta åt att det kanske ändå skulle bli en 4x8 pool istället för 3,5x7 och då dyker tanken på en djupdel upp. Vad tycker ni som har det, är det lönt eller känns det som det tar plats från "lekytan"?Några pooler sluttar hela vägen. Spontant tycker jag det verkar lite obekvämt och halkigt. Dessutom verkar det svårt med typ volleyboll o liknande i poolen. Men testat har jag ju inte.. 4x8kanske hur som helst är lite för litet för en djupdel? Hur djup skall den vara förresten?? <help>

Sanna

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Djupdel
« Svar #1 skrivet: maj 05, 2008, 21:49:23:23 »
Jag tycker definitivt att du skall satsa på en djupdel, därför att den är betydligt mer spännande att bada i och inbjuder till fler typer av aktiviteter.

För att få djupdelen tillräckligt stor för att kunna dyka säkert från kanten, och samtidigt ha en någorlunda stor grunddel, tycker jag att du skall satsa på en 10-meters pool och gärna fem meter bred. I min 10-meters pool har jag ca 3,5 meter grunddel som har ca 1,35 m baddjup. Därefter någon dryg meter sluttande del ned till ca 2,35 meters djup. Djupdelen är sedan några meter lång, för att sedan vid djupdelens kortsida ha en sluttande del upp till 1,35 m djup igen. Långsidorna har på samma sätt sluttande sidor vid djupdelen, vilket innebär att jag i min 4,5 meter breda pool har en dryg meter brett där det är 2,35 meter djupt. Detta innebär alltså att man kan gå längs kanten i hela poolen, vilket jag tycker är bra. Vill man spela vollyboll låter man de äldre spela på djupdelssidan, så blir det rättvisare.

Om du vill kolla på mina byggbilder, så kolla följande länk: http://picasaweb.google.se/ingvar.isendor/Poolbygget2007
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad SannaM

SV: Djupdel
« Svar #2 skrivet: maj 06, 2008, 13:30:35:35 »
Det var ju ett väldigt tjusigt bygge O0! Dessvärre är 10x5 m helt uteslutet (iaf om man skall kunna ha nån plats att gå o stå på runt poolen... ::)) 4x8 är nog max... Kanske för litet för djupdel... får grubbla vidare!

Utloggad Fia

SV: Djupdel
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2008, 18:33:57:57 »
I en 4*8 så skulle jag nog inte skaffa djupdel, tycker att den är för liten för djupdel.
Som vi använder poolen så skulle jag inte vilja ha djupdel, om man ska hålla på med lek o spel så tycker jag att plan botten är bäst för oss.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan