CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpa spa  (läst 15576 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Petersson

  • Gäst
Daniel Petersson
Köpa spa
« skrivet: februari 22, 2015, 11:54:35:35 »
Hej
Vi ska köpa oss ett spabad inom ett par månader budgeten är 60-70 tkr vill inte ha ett Kina spa så råd och tips på bad som finns och som är bra vore tacksamt

MVH

Daniel

Poolgiganten

Utloggad Harriboy

SV: Köpa spa
« Svar #1 skrivet: februari 23, 2015, 23:52:23:23 »
Hej!
Det jag skulle ha som ett krav oavsett märke så satsa på ett bad som har en separat cirkulationspump. Värmare på minst 3 kw samt ozon / uv lampa.
Enligt mig så är det här ett måste.
Sen är det självklart viktigt att ni sitter bra i badet.
Lycka till!


Utloggad Telekiter

SV: Köpa spa
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2015, 11:45:47:47 »
Jag har kollat runt (mest websurfande dock) och kommit fram till att det till 99 % blir ett Viskan Saltö för mig (extrautrustat med 6 kW värmare). Jag har ungefär samma budget som er och detta var det alternativ som passade mina behov bäst.

/Urban.

Utloggad kalle lkpg

SV: Köpa spa
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2015, 06:35:25:25 »
Hej!
Det jag skulle ha som ett krav oavsett märke så satsa på ett bad som har en separat cirkulationspump. Värmare på minst 3 kw samt ozon / uv lampa.
Enligt mig så är det här ett måste.
Sen är det självklart viktigt att ni sitter bra i badet.
Lycka till!

Varför krav på sep cirkulationspump? Jag har ett kar utan och jag upplever inga direkta problem med det. Det finns för och nackdelar med båda varianterna. Jag har ett dyrare kar utan och de har inte sep cirkpump i någon av sina modeller.

För mig är sittdjup samt bra placerade jets samt kraftfull massage viktigt. Jetsen (antalet) skall vara anpassade efter pumpkapacitet.

Kanske ett beg premiumspa? Den vägen har jag kört.

/Kalle
« Senast ändrad: februari 25, 2015, 06:42:49:49 av kalle lkpg »
Arctic Spa Frontier

Utloggad Daniel80

SV: Köpa spa
« Svar #4 skrivet: februari 25, 2015, 09:43:55:55 »
Jag har fastnat för ett Sundance Edison för 69900 för nackdelar innan jag bestämmer mig

Utloggad Telekiter

SV: Köpa spa
« Svar #5 skrivet: februari 25, 2015, 14:21:32:32 »
Hehe, det är exakt det badet jag hade som alt till Viskan Saltö. Jag valde Viskan pga att badet är djupare (104 cm) och jag som är 186 cm lång har vatten, gott och väl, ovan axlarna i alla hörnsäten. Viskan är inte fullskummat (vilket kan diskuteras i oändlighet om dess för- och nackdelar) vilket iaf jag tycker verkar vara det vettigaste konstruktionssättet. Jag kommer att ställa badet i ett hörn vid huset och då var faktiskt åtkomsten till filter och manöverpanel viktig när locket ligger i locklyften (tänk igenom detta!) Dessutom är det en lokal leverantör för mig vilket ju förenklar en del.

/Urban.

Utloggad smook

SV: Köpa spa
« Svar #6 skrivet: februari 27, 2015, 00:02:31:31 »
100-104cm eller vad det står i specen säger ju bara höjden på karet, sittdjupet är det som många missar brukar det ens stå med i katalogerna ? Mitt spa är 100cm högt kompisen har ett som är 95cm högt fast hans djupaste del är 4cm djupare än min djupaste. Kolla höjdmått på Karen kan man inte utgå ifrån. Måste provsittas

Utloggad Telekiter

SV: Köpa spa
« Svar #7 skrivet: februari 27, 2015, 09:06:29:29 »
Smook har helt rätt, sittdjupet borde vara angivet MEN det beror ju också väldigt mycket på hur sätena är vinklade (mer upprättsittande eller halvt liggande). Provsitta är därför det enda som kan ge en korrekt uppfattning för en själv.

/Urban.

Utloggad smook

SV: Köpa spa
« Svar #8 skrivet: februari 27, 2015, 13:07:52:52 »
Smook har helt rätt, sittdjupet borde vara angivet MEN det beror ju också väldigt mycket på hur sätena är vinklade (mer upprättsittande eller halvt liggande). Provsitta är därför det enda som kan ge en korrekt uppfattning för en själv.

/Urban.
Precis vinklar spelar också en stor roll, man måste helt enkelt hoppa i badet o provsitta alla säten.

Clarence

  • Gäst
Clarence
SV: Köpa spa
« Svar #9 skrivet: mars 01, 2015, 20:53:36:36 »
Har som sagt Model61 från Denform är nöjd med det. Haft det i 1 år men tittade rätt länge innan vi bestämde oss i den prisklassen. Vi är 5 st i familjen och får plats utan problem och elförbrukningen är överkomlig absolut.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag