VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skruv till poolsarg i trä  (läst 2281 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad remsan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
    • Picmov Media
Skruv till poolsarg i trä
« skrivet: maj 20, 2019, 13:09:48:48 »
Hej!

Tänkte börja plannera för att bygga poolsarg i trä. Trallen runt är 28x120, tänkte ha en sarg i 28x145. Jag undrar vilka skruvar som passar bra att fästa den i poolens betong? Kollade lite på spikplugg från Essve men såg inte riktigt vilka som passar för ute/poolmiljön.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, mönstrad liner persia blå, vattenpump FloPro 100M Zodiac, poolvärmepump Gullberg & Jansson X20, saltklorinator Tri 10 expert Zodiac, UV-lampa
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15494.0

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Skruv till poolsarg i trä
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2019, 16:02:34:34 »
Hej!

Tänkte börja plannera för att bygga poolsarg i trä. Trallen runt är 28x120, tänkte ha en sarg i 28x145. Jag undrar vilka skruvar som passar bra att fästa den i poolens betong? Kollade lite på spikplugg från Essve men såg inte riktigt vilka som passar för ute/poolmiljön.

om du kan och har utrymme skulle jag rekommendera dig att gå upp till 34x145 då en 28 slår sig lättare (därför jag själv valde att lägga 120 trall istället för 145)
har själv 220x45 till min sarg, köpte vanliga rostfria syrafasta skruv på bauhaus och sen 8mm plugg i betongen. finns i olika längder.
Spikplugg tror jag blir svårt att hitta som funkar, tror aldrig jag sett syrafasta spikpluggar faktiskt
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Skruv till poolsarg i trä
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2019, 16:24:51:51 »
Syrafasta vvs skruv blir bra har det själv är försänkta och har kullrig skalle och gå upp i dimension på sargen mist 34

Utloggad remsan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
    • Picmov Media
SV: Skruv till poolsarg i trä
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2019, 08:34:03:03 »
tackar!
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, mönstrad liner persia blå, vattenpump FloPro 100M Zodiac, poolvärmepump Gullberg & Jansson X20, saltklorinator Tri 10 expert Zodiac, UV-lampa
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15494.0

Utloggad remsan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
    • Picmov Media
SV: Skruv till poolsarg i trä
« Svar #4 skrivet: juni 11, 2019, 11:00:52:52 »
Hej! Hittade 6x120mm syrafasta skruvar på Swedol. Är det 8mm plugg det gäller för de? På Jula har de plugg upp till 40mm längd (för Ø8).
Bauhaus har de 65mm längd på Ø8. Med en 34 mm poolsarg borde kanske räcka med 65mm längd?
« Senast ändrad: juni 11, 2019, 11:17:46:46 av remsan »
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, mönstrad liner persia blå, vattenpump FloPro 100M Zodiac, poolvärmepump Gullberg & Jansson X20, saltklorinator Tri 10 expert Zodiac, UV-lampa
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15494.0

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Skruv till poolsarg i trä
« Svar #5 skrivet: juni 11, 2019, 16:41:44:44 »
Hej! Hittade 6x120mm syrafasta skruvar på Swedol. Är det 8mm plugg det gäller för de? På Jula har de plugg upp till 40mm längd (för Ø8).
Bauhaus har de 65mm längd på Ø8. Med en 34 mm poolsarg borde kanske räcka med 65mm längd?
Vanlig klassisk 8mm brunplugg funkar kanon till det du ska göra. bauhaus har olika alternativ i olika prisklasser men eftersom du ska skruva sarg nedåt så kan du ta den billigaste utan problem
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan