VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inlopp och skimmer för väldigt liten pool  (läst 681 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DIYSpa79

Inlopp och skimmer för väldigt liten pool
« skrivet: juli 01, 2020, 12:00:15:15 »
Hej,
Jag har läst igenom alla trådar på forumet för placering av inlopp och skimmer. Normalt rekommenderas skimmer på ena kortsidan och två inlopp på andra kortsidan för bra cirkulation. Jag ser att detta gäller för rektangulära och lite större pooler.

Nu har jag lite andra förutsättningar. Jag bygger en liten pool som endast är 2100x2100x1400mm i måtten. Av praktiska skäl så skulle jag vilja sätta skimmer och inlopp på samma sida under varandra, eftersom jag vill komma åt dem lätt i framtiden. I så fall sätter jag inloppet cirka 60 cm under vattenytan.

Ett annat alternativ är att sätta skimmern i mitten och två inlopp på samma sida en liten bit från respektive kant.

Vilken lösning tror ni kan fungera?

Tacksam för svar.

Poolgiganten

Utloggad Joeleri

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Ingarö
  • Antal inlägg: 32
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
  • Pool? Ja, varför inte.
    • Visa profil
SV: Inlopp och skimmer för väldigt liten pool
« Svar #1 skrivet: juli 11, 2020, 19:43:45:45 »
Med en sån liten pool skulle jag säga att det räcker med ett inlopp. Sätt den bara något lägre än skimmern på ena sidan (strax under vattenytan) och rikta strålen bort från skimmern.
Rund 4,5m storpool Deluxe (JF-Fritid), AquaHeat 35 (Polarpumpen)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan