Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon som prövat denna Digitala Ph mätare ?  (läst 19403 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Janne

Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Någon som prövat denna Digitala Ph mätare ?
« Svar #11 skrivet: augusti 22, 2007, 12:40:08:08 »
pH-mätaren på Blocket är i princip samma som den på Claes Ohlson - fast billigare.

Jag förvarar inte i vatten hela tiden. I locket finns en vattenabsorberande filt som håller mätkroppen fuktig. Jag menar bara att om mätkroppen får torka så visar den galna värden.
Står i manualen, vill jag minnas, att den ska stå i vatten x antal minuter innan första användning. Mäter du en gång i veckan eller så räcker fukten i locket.

Utloggad Janne

SV: Någon som prövat denna Digitala Ph mätare ?
« Svar #12 skrivet: augusti 22, 2007, 13:07:23:23 »
Ah tack.
I Claes Ohlson mätare står det inget om att förvara den i fuktig miljö.
Precis som du säger så använder vi våran varje vecka, men till vinter så blir det nog i så ofta.  ::)

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag