Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nybörjare med klor  (läst 797 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mardal

Nybörjare med klor
« skrivet: maj 28, 2018, 10:36:17:17 »
Hej

Har konverterat från Baquacil till klor. Har en miamipool, 8x4 m pool, ca 43 kubik. Har inte haft i Baquacil sedan förra sommaren och bytte nu lite mer än hälften av vattnet. Kunde inte mäta upp något högre värde av PHMB efter det. Tillsatte chockklor, vattnet blev grönt och grumligt men helt klart igen efter ett dygn med filtrering. I med en dos till chockklor. Efter ett dygn var klorvärdet nere på 0 igen. La i en puck multiklor från Folkpool, klippte fyra hörn. Kunde inte mäta upp någon högre klorhalt dagen efter så jag tog bort plasten helt och har sen kunnat mäta upp klor till en rekommenderad nivå. Kör med teststickor, så inte helt lätt att se.

Detta tog fyra dagar. Eftersom jag nu kan mäta upp en lagom klormängd och vattnet är kristallklart gissar jag att konverteringen är klar. Nu några frågor till er som kör med klor.

Efter en chockklorering, hur snabbt kan man räkna med att klorvärdet sjunker till rätt nivå efter man har chockklorerat?

Enligt förpackningen med multiklor så ska det vara en tablett till 25-35 m3. Hur gör ni med 43-45 m3, lägger ni i två veckopuckar?

Mvh
Martin

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Nybörjare med klor
« Svar #1 skrivet: maj 28, 2018, 11:07:06:06 »
Klipp så mycket att en tablett tar slut på 5 dagar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag