VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Prisskillnader vintertäckning  (läst 3616 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

SV: Prisskillnader vintertäckning
« Svar #10 skrivet: augusti 16, 2021, 06:45:47:47 »
Jaha :) då får du skriva vad där stod.. blev inte så tydligt här i heller.

Har ju inte med ämnet att göra.  <dontkn>
Men texten är inte fullständig, killgissar att det ska stå ”lossningstillfället” på slutet.
« Senast ändrad: augusti 16, 2021, 06:49:14:14 av joyride »

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Prisskillnader vintertäckning
« Svar #11 skrivet: augusti 16, 2021, 07:24:41:41 »
Du borde kunna spara fraktkostnaderna om du beställer hos en lokal plåtleverantör, de får väl hem lass med plåt mer eller mindre varje dag med sin leverantörs turbil - så de behöver inte fakturera fullt pris för frakten på samma sätt som "poolleverantörerna" måste göra.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: Prisskillnader vintertäckning
« Svar #12 skrivet: augusti 16, 2021, 08:24:04:04 »
Var tvungen att googla
"Ordet killgissa anses av många vara ett sexistiskt ord, då det i grunden handlar om generalisering av det manliga könet - på ett något nedlåtande sätt.

Ordet killgissa var en del av nyordslistan 2017 från Institutet för språk och folkminnen (Isof)."


Tillbaka till frågan .  Förstår inte vad som skulle vara otydligt.... detta är tungt o otympligt gods räknas som byggplatsgods... vill du ha det hem krävs det lyftmöjlighet på plats.. har du inte det blir det nog ingen hemleverans.

Att detta inte skulle ha med ämnet att göra förstår jag inte , det handlar om pris och prisskillnader , det kan ju bero på sådana saker som frakt , hur det fraktas o vad som ingår, till exempel när jag köpte "dyrt" från en annan poolfirma då ingick frakten och man skickade med en bil som hade både baklyft och en liten truck ,så det kördes ända in till min pool

« Senast ändrad: augusti 16, 2021, 09:07:44:44 av nyburjare »

Utloggad joyride

SV: Prisskillnader vintertäckning
« Svar #13 skrivet: augusti 17, 2021, 17:33:44:44 »


Tillbaka till frågan .  Förstår inte vad som skulle vara otydligt.... detta är tungt o otympligt gods räknas som byggplatsgods... vill du ha det hem krävs det lyftmöjlighet på plats.. har du inte det blir det nog ingen hemleverans.

För mig såg det avhugget ut, som att inte meningen var avslutad. Uppenbart för dig men inte för mig.

Utloggad nyburjare

SV: Prisskillnader vintertäckning
« Svar #14 skrivet: augusti 17, 2021, 21:18:07:07 »
Förkortning av ett långt ord.. lossningstillfället.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan