VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Läcker slanganslutningar  (läst 1088 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marlene

  • Gäst
Marlene
Läcker slanganslutningar
« skrivet: juni 29, 2021, 16:59:41:41 »
Jag har en rampool från Exit och har köpt till en sandfilterpump. Problemet är att det läcker både vid in och utloppet. Har dragit åt med slangklämmor så gott det går men det läcker ändå. Det går även att lätt dra loss slangarna om man vill. Förstår inte riktigt hur det ska bli rätt utan gängor.

Har ni nå tips till en fullständig nybörjare som inte fattar särskilt mycket alls 😅

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Läcker slanganslutningar
« Svar #1 skrivet: juni 29, 2021, 17:27:44:44 »
om dom inte kniper åt rejält och de inte går att justera in mer , då är de helt klart för stora för röret , det hade jag löst med en vanlig slangklämma .

https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventilation/ventilationstillbehor/slangklammor-2-st-2000019557?gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nefwtQAF5TZllQH-r5WEfBnWJi9u8riq0WmQBc_IRmPeGY3yh_BOXRoCAHEQAvD_BwE

Utloggad TommyC

SV: Läcker slanganslutningar
« Svar #2 skrivet: juni 29, 2021, 21:25:24:24 »
Jag kan ingenting om den poolen. Får jag gissa så tycker jag att klämman sitter lite snett på slangen i den första bilden. I den andra bilden syns en rilla/upphöjning. Om det är så att klämman sitter delvis ovanpå rillan och lite snett så kanske det är problemet. Prova att placera klämman helt bakom rillan och helt rakt i förhållande till slangen. Det kan vara det som är problemet eller så är jag ute och cyklar igen. Troligen även viktigt att man drar åt klämman lagom hårt. Slangen ska inte kunna dras loss med rimlig kraft.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Persmul

SV: Läcker slanganslutningar
« Svar #3 skrivet: juni 29, 2021, 23:56:21:21 »
Kör på en riktig slangklämma, om du har plats så använd två.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan