VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Thermopool allt runt omkring..  (läst 862 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fox32

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 3
  • Vill bygga Thermopool 4x8
    • Visa profil
Thermopool allt runt omkring..
« skrivet: juli 24, 2021, 21:42:17:17 »
Hej på er.

Google is your friend heter det ju.. Därför vänder jag mig hit.

Jag tänkte bygga en Thermopool i egen regi och då av Jackon eller Sundolit element samt beställa en egendesignad pooltrappa av polystyren från någon producent. Jag tänker plats svetsa en liner (inte själv).

När jag sitter med min lista och söker efter leverantörer av hårdvara (sandfilter, lampor, inlopp, skimmer etc.) Så är marknaden så het just nu att det är omöjligt att penetrera alla poolfirmor och deras standardleverantörer, eg Pahlen eller egna brands till kraftiga överpriser.

Vad har ni för tips till en sån som jag som gärna hittar en mindre leverantör, där man kanske får lite mer kvalitet för pengarna, eller i vissa fall bättre lösningar på saker. Är inte främmande för att beställa utomnordiskt, så länge standarder på rördimmensioner etc hålls någorlunda.

Kanske finns ni där ute som är som jag och vägrar betala hutlösa påslag på plastgrejer från poolfirmorna. Vad har ni för tips och trix?  :)

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Thermopool allt runt omkring..
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2021, 13:59:41:41 »
Det finns bara mindre leverantörer av poolkomponenter i Sverige. Prisnivån känns oftast hög men jag har ingenting att jämföra med så jag vet inte om det är sant. Leta runt i Europa. Bildelar, olja och bilbatterier har jag köpt från England och Tyskland. Det brukar ofta hamna på ca halva priset jämfört med Sverige om man köper tillräckligt mycket så att fraktkostnaden blir rimlig i förhållande till värdet på delarna. Jag gjorde ett litet prov att leta efter Hayward i Tyskland men jag hade ingen framgång. Det verkar tidsödande. Jag lade inte tillräckligt med tid. Berätta gärna om du hittar någon bra leverantör. Jag gillar Hayward baserat på att de har bra dokumentation samt att våra nära 30 år gamla armaturer har hållit bra. Astra är ett annat stort fabrikat, Jag hatar deras hemsida och usla dokumentation. Pahlén och G&J borde finnas i andra länder där konkurrensen är större än i Sverige.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan