VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Yttermått på markpool  (läst 2061 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Yttermått på markpool
« skrivet: augusti 23, 2014, 13:02:20:20 »
Herr grävare kommer hit på måndag och till dess ska jag märka ut var han ska gräva. Ska bygga en 8x4 och har då fått instruktioner om att gräva ut 9x5. Min fråga är vad yttermåttet blir på en styroporstomme - mäter 8x4 inne i poolen ("badmått") eller är det stommens utsida som är 8x4? Om det är insidans mått så skulle jag tro att yttermåten blir ca 8,5x4,5 då jag uppskattar att blocken är ca 25 breda. Svängde förbi Poolkungen idag men säljaren visste inte det utan skulle återkomma på måndag vilket är lite sent. SÄkert någon av er som vet.
Tack

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Yttermått på markpool
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2014, 13:47:21:21 »
Jag får väl svara igen....

Uppgifterna från Poolstore har avsett bad/vattenmått. Har aldrig diskuterat något annat. Hur andra gör törs man nog inte ta gift på. Gör inte även Poolkungen så att linern beställs i efterhand till dina mått (men fabrikssvetsas)?

Dorocellblocken är 25cm jag skulle gräva 25+25+400+50+50. Egentligen är 50cm på var sida jäkligt snålt och livet blir mycket enklare om du gräver 80+80.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad fredsan

SV: Yttermått på markpool
« Svar #2 skrivet: augusti 23, 2014, 20:41:52:52 »
Tack igen  :-)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan