Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ny poolliner fortsättningen  (läst 9611 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #10 skrivet: mars 04, 2015, 23:42:12:12 »
Nu va vi där igen Erika... min tanke var inte att producera och bli fabrikör worldwide. Oavsett så var iden inte dum i mitt huvud då jag fantiserade om en enkel trattstol som kanske rent utav stod kvar med hjälp av en gummipropp (fast kanske en tyngd som gör att den inte flyter upp kunde funka då bara rena släta linerpooler skulle funka med en sugklocka) och oavsett detta så står en sådan garanterat stabilt när jag (100kg)  sitter på den  ::)

Nja om inte poolstolen är så hög att du sitter helt ovanför vattnet så lär du väl inte väga 100 kg - vikten i vatten blir ju något helt annat. :) Och stolen måste ju stå kvar på plats även när man inte sitter på den.

Sugproppsmodellen fungerar nog dåligt i de flesta pooler. Helt slät liner, går nog men kan kanske förskjuta / vecka linern. Kaklad pool eller mosaikpool, bör gå men möjligen problem med tätning vid fogarna. Vikt eller sandballast fungerar nog, men den blir väldigt tung om man skall lyfta upp den. Vikten "på land" blir ju även där något annat än vikten i vatten.

Poolgiganten

Utloggad Stroker

SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #11 skrivet: mars 05, 2015, 21:15:23:23 »
Den här modellen kanske kan vara något att plocka ide efter eller vad säger ni andra trappbyggare.. Känns som man ska satsa på 40 cm sittsteg bara och naturligtvis ett eller två steg till. Kanske även göra den halvmåneformad..Min pool är totalt 160cm med baddjup 150cm..
« Senast ändrad: mars 06, 2015, 08:17:05:05 av Rickard »
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #12 skrivet: mars 06, 2015, 08:12:09:09 »
Fixade bildlänken.
Trappen såg vettig ut tycker jag.  O0
« Senast ändrad: mars 06, 2015, 08:17:46:46 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #13 skrivet: mars 06, 2015, 09:18:32:32 »
Trappan ser ut att vara sittvänligare än min.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #14 skrivet: mars 07, 2015, 08:38:11:11 »
Jag la antagligen lika mycket tid på trappan/soffan som resten av poolen, och speciellt när jag skulle lägga linern var det nästan så man ångrade lite på att man hade varit så kreativ i sitt byggande. När det blev klart sen ångrar man inte på dom extra timmarna som blev lagt ned under byggandet. Härligt att sitta i soffan med något kallt i handen och kolla på British Open, eller något annat roligt på TV'en.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Stroker

SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #15 skrivet: mars 10, 2015, 17:27:17:17 »
Linern inköpt. Blev Renolit persian blue.. + 80 kvdrat 500 grams fibermatta för att inte göra om misstaget.. Poooltrappa blir det nog trots allt enligt modell ovan trots.. säger jag att en pool "ska ha stege"sååå nu ska de tömmas, inspekteras, bytas skimmer och byggas trapp samt....svetsas så fort vädret tillåter. Och jag är redan trött bara av att lyfta rullarna??
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Stroker

SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #16 skrivet: april 29, 2015, 06:25:36:36 »
Nu börjar det dra ihop sig när vädret så sakta börjar likna något.. Det dök upp nya projekt som vanligt så nu blev det till att renovera en gammal Puch Montana moppe från 84 jag hittade i ett garage på landet.. men två frågor har det dykt upp sedan en tid.
Tömde poolen för en vecka sedan och linern är helt vit.Vad kan ha hänt . fråga två är hur man fäster fiberduken på isoleringen??
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #17 skrivet: maj 03, 2015, 08:40:03:03 »
Va din poolduk har bleknat! Blir alla dukar så här efter några år med klor och sol?
Jag köpte min pool och fiberduk direkt från Renolit, och dom rekommenderade att fästa fiberduken med ett 3M spray lim. Kommer tyvärr inte ihåg vilket, men det kan möjligens 3M support hjälpa till med.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Stroker

SV: Ny poolliner fortsättningen
« Svar #18 skrivet: maj 04, 2015, 10:33:01:01 »
Min duk är helt vit samt spröd som papper men tidigare har den inte varit så här utan återfått färgen efter en stund typ när man bombat för mycket och en massa vatten försvunnit på kort tid. Den har dock återfått färgen. 14 år med saltvatten och fenomenet att linern på något vis interagerat med styroliten skulle gjort den spröd enligt Renolitförsäljaren Hade nämligen ingen filt tidigare... Tror det har blivit så under vintern då det är första året utan täckning!!??
Ska kolla med Renolitkillen om vilken spray. Fick en vätska som jag skulle spruta på väggarna för att förhindra bruna genomslag sa han.. men tycker det är märkligt att jag ska behöva ta bort styrloiten först för att spruta.. Kommer ihåg att svaret var svävande hur jag skulle göra.. Får väl höra med detta oxå.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan