VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Gräv-planering...  (läst 11606 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Gräv-planering...
« Svar #10 skrivet: februari 14, 2010, 14:40:14:14 »
Håller med föregående, lokal entrepenör, kanske du tilloch med kan hitta en som hittar avsättning för dina massor ustället för tippen mot avgift.
Snabbhet är ett bra vapen, vår grop grävdes på en kväll, en grävmaskin med maskinist, tre man i gropen med spade, skyffel etc och ett okänt antal lastbilar som kom och gick med massor och grus. Vår grop låg så til att grävaren kunde ösa ur grop på lastbil --> det gick snabbt men behövdes flera bilar.
När sen hålet var klart så tippades gruset rakt av bilen ned i hålet, ytterligare tidsvinster.

Din situation verkar betydligt mer komplicerad, men jag skulle tala med entrepenörerna. Ett annat projekt i vår trädgård hotade att bli som ditt dvs mycket transporter, men en omdömesgill entrepenör visade att till priset av ett par grenar på några träd kunde han lira in ett traktorsläp och lasta direkt på detta.

Lycka till med projektet.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Gräv-planering...
« Svar #11 skrivet: februari 15, 2010, 19:05:31:31 »
Tack för synpunkterna. Grävfirman jag nu prata med verkar ha gjort det tidigare eftersom de direkt tog med dränering, paddning och markduk i offerten.

Problemet för mig är att vår bakgård ligger på en kulle och det finns ingen bilväg fram (angränsar till skog) och vi har suterränghus med brant lutning mellan övre- och nedre gården.

Vad de sa är att de kör upp en liten grävare och sen kommer de att gräva, svänga runt grävarmen 180 grader för att tippa i en mini-dumper och köra det till ett släp... ingen direkt smidig lösning men den enda om man bortser från att lyfta det över huset... :o

/Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag