CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: tips inomhusklor fördelning ?  (läst 774 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dannedrum

tips inomhusklor fördelning ?
« skrivet: augusti 06, 2020, 22:09:03:03 »
Hej, jag har precis köpt 200grams puckar av poolklubbens inomhusklor för att minska cya. Och för att jag tänkte att dom skulle hålla i en vecka, Men mitt problem är att dom löses upp mycket fortare en veckopuckarna man köper på tex folkpool. Hur gör ni som använder 200 gr inomhuspuckar och klorerar via brädavlopp? är det klorfördelare som gäller? har provet plastpåse med ett litet hål i samt borrat ett litet hål i en liten plast låda men det hjälper inte. Tips någon ?😊

Poolgiganten

Utloggad Jgr001

SV: tips inomhusklor fördelning ?
« Svar #1 skrivet: augusti 07, 2020, 08:53:04:04 »
Hej,

Jag kör med en sluten plastpåse med 2 hål gjorda med knappnål i en flytande doserare. Då håller 2 st puckar 5-7 dagar ungefär.

Hade samma problem med att de löstes upp snabbt och provade mig fram till hur många hål man skulle göra med knappnålen 😀
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Utloggad Dannedrum

SV: tips inomhusklor fördelning ?
« Svar #2 skrivet: augusti 07, 2020, 11:08:42:42 »
Hej,

Okej det måste jag prova 😊 jag har klippt av hörn tidigare och det var ju alldeles för stort. Tror du att det blir någon skillnad på att köra i skimmern jämfört med flytande fördelare?

Utloggad Jgr001

SV: tips inomhusklor fördelning ?
« Svar #3 skrivet: augusti 07, 2020, 16:48:21:21 »
Jag klippte även hörnen först, men de löstes upp som bara den. Jag provade mig fram med mindre och mindre hål tills det funkade som jag ville.

I skimmern är det mera flöde så det gör säkert att det löses upp lite snabbare än i flytande fördelare. Men det är att prova sig fram.
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag