VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Temp. vid stängning?  (läst 1590 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mhunter

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Norr om Sthlm
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bra poolare!
    • Visa profil
Temp. vid stängning?
« skrivet: september 28, 2014, 11:20:33:33 »
Tänkte stänga poolen för vintern, har slagit av värmen och vattnet är nu 25grader. Måste jag vänta till det är kallt el kan jag stänga nu?
Förstår inte varför det inte skulle gå att stänga oavsett vattentempen?
Pumphus etc sitter inomhus i frostfri byggnad
Folkpool classic 8x4, Romantrappa.
100kg Hayward Villa s-210 Sandfilter, Bergvärme Nibe 1145-16 + Pool40, VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 75kW, Walu Evolution Blue Safety Cover
SPAbad - Nordic hot tubs Crown II, nedsänkt i mark.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Temp. vid stängning?
« Svar #1 skrivet: september 28, 2014, 11:36:00:00 »
Nej, du kan inte stänga nu om du inte vill ha grönt vatten. Kör cirkulationen och håll rätt klorhalt till vattentemperaturen gått ner till 10 grader.

Läs mer här (sid 27): http://www.folkpool.se/files/pdf/folkpool_poolvardsguide.pdf
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad aromata

SV: Temp. vid stängning?
« Svar #2 skrivet: september 28, 2014, 12:39:54:54 »
Jag stängde igår. Vattentemp 17°. Täcker med en mörk presenning. Klorerade normal sommardos innan täckning.

Utloggad deppa

SV: Temp. vid stängning?
« Svar #3 skrivet: oktober 30, 2014, 19:36:16:16 »
Sent svar...men ändå... Jag stänger när det tempen är under 8 grader. Har pooltak av kanalplast. Startar cirkulationen så fort isen släpper (mars) och jag behöver inte klorera extra vare sig vid stängning eller öppning. Har alltid klart vatten när jag öppnar värdena är bra. Det blir några hundra dyrare men det är det värt.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan