VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Arctic Spa med saltrening eller Hotspring med ACE?  (läst 3916 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andekar

Arctic Spa med saltrening eller Hotspring med ACE?
« skrivet: april 15, 2018, 18:41:23:23 »
Ny här på forumet och även nybörjare i Spabad tankar...

Vi har sedan tidigare haft en ovanjord pool med saltrening som vi var riktigt nöjda med. Därför är vi inna på att skaffa ett bra spabad med saltrening också.

Har då hittat Arctic Spa, som har sin Onzen saltrening http://www.nordiskspa.se/spabad/arcticspas/onzen_reningssystemet i kombination med Spa boy. Vad har ni att säga om detta bad och denna rening?
Förstår att man behöver ha koll på sitt spa med pH osv men saltreningen ger ett skönt vatten utan överskott av klor som torkar ut och svider i ögonen...

Kom med era synpunkter dels på Arctic Spa, dess kvalitet och funktioner och vad ni annars anser att vi ska leta efter. Vilket spa är bäst med saltrening?

Vad säger ni annars om ni jämför Arctic Spa med Hotspring med ACE http://hotspring.se/index.php?option=com_content&view=article&id=42&Itemid=161 rening? Vilken är bäst?
« Senast ändrad: april 15, 2018, 19:11:37:37 av andekar »

Poolgiganten

Utloggad andekar

SV: Arctic Spa med saltrening eller Hotspring med ACE?
« Svar #1 skrivet: april 18, 2018, 16:27:12:12 »
Någon som kan råda och har synpunkter på skillnaderna mellan:

Hotspring med ACE

Arctic Spa med Onzon saltrening

Utloggad Telekiter

SV: Arctic Spa med saltrening eller Hotspring med ACE?
« Svar #2 skrivet: april 19, 2018, 12:48:17:17 »
I princip alla spabad har Ozon-rening. Huruvida Ozon har mer eller mindre effekt (eller ingen skillnad) i kombination med saltrening vet jag inte. I övrigt är båda spabaden högkvalitétsbad så du blir säkert nöjd oavsett. Deras "olika" saltreningssytem är nog också helt jämförbara skulle jag tro. Skulle jag välja så skulle det bli efter att ha provsuttit i båda och jmf hur de känns, utrymme, planlösning osv. Arctic Spa tror jag har rätt kraftig värmare (om de inte har olika beroende på modell?). Hotspring kör nog med normal 3 kW värme. Enligt mig är 3 kW absolut i underkant av vad som behövs.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan