Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vad täcker försäkring av pool?  (läst 12981 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

duccefan

  • Gäst
duccefan
Vad täcker försäkring av pool?
« skrivet: juli 11, 2014, 20:32:16:16 »
Man kan ju genom att lägga till några hundralappar till sin villaförsäkring även få poolen försäkrad.
Någon som har erfarenhet av skada och skadereglering?
Om poolen t ex skulle börja läcka, täcker försäkringen detta , kan ju vara dyrbart att laga?
Tycker det är svårt att få någon bra info om detta från försäkringsbolagen.

Poolgiganten

Utloggad Mhunter

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Norr om Sthlm
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bra poolare!
    • Visa profil
SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2014, 15:34:21:21 »
Intressant, verkar dock vara lika få här som vet som på försäkringsbolagen...
Folkpool classic 8x4, Romantrappa.
100kg Hayward Villa s-210 Sandfilter, Bergvärme Nibe 1145-16 + Pool40, VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 75kW, Walu Evolution Blue Safety Cover
SPAbad - Nordic hot tubs Crown II, nedsänkt i mark.

Utloggad TommyC

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2014, 15:42:50:50 »
Intressant, verkar dock vara lika få här som vet som på försäkringsbolagen...
Det kanske beror på att många har byggt sin pool själv och då är det både bäst och billigast att lösa eventuella problem själv.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mhunter

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Norr om Sthlm
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bra poolare!
    • Visa profil
SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #3 skrivet: juli 28, 2014, 16:24:33:33 »
Det kanske beror på att många har byggt sin pool själv och då är det både bäst och billigast att lösa eventuella problem själv.
Skulle tro att det är just så det ligger till... :)
Folkpool classic 8x4, Romantrappa.
100kg Hayward Villa s-210 Sandfilter, Bergvärme Nibe 1145-16 + Pool40, VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 75kW, Walu Evolution Blue Safety Cover
SPAbad - Nordic hot tubs Crown II, nedsänkt i mark.

Utloggad nyburjare

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #4 skrivet: juli 28, 2014, 16:33:38:38 »
Min hemförsäkring täcker allt i mitt hem även poolen utan något tillägg. fick tex hela överdraget på 37.000 ersatt när jag själv sabba det :) och jag var ärlig o sa hur det gick till

Utloggad FlyHigh

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #5 skrivet: juli 28, 2014, 16:34:31:31 »
Jag tänkte lägga på poolförsäkring men den jag hade kontakt med på försäkringsbolaget sa i princip själv att en inte gav något. Mycket täcks av vår vanliga hemförsäkringen med drulle och den kostade lite för mycket per år.

Infon de hade var också marginell och då brukar jag hitta den info jag behöver hos Folksam.

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Utloggad MathiasS

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #6 skrivet: juli 28, 2014, 17:29:21:21 »
Jag har pratat lite med försäkringsbolagen om det där och så länge poolen är registrerad och du betalar för den så täcks skador för pooltak, pooltäckning, liner och annan utrustning. Ge dock akt på hur dom beräknar premiepåslaget för det verkar vara lite hursom med det. Vad kostar poolen frågade dom mig och när jag ifrågasatte vilka kostnadsposter som skulle tas med blev dom väldigt osäkra på vad dom skulle basera premien på för värde (man vill ju tex inte försäkra hålet i marken eller arbetet att lägga stensarg).
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad nyburjare

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #7 skrivet: juli 28, 2014, 17:42:02:02 »
Kollade nu med trygg hansa , allt täcks dock ej frysskador eller om den skadas av husdjur

Utloggad Jarlen

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #8 skrivet: juli 28, 2014, 22:01:10:10 »
Kollade nu med trygg hansa , allt täcks dock ej frysskador eller om den skadas av husdjur

Min pool frös sönder för 14 år sedan. Trygg Hansa täckte alla skador inklusive ny liner. Jag har villa+

Utloggad Mhunter

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Norr om Sthlm
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bra poolare!
    • Visa profil
SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #9 skrivet: juli 28, 2014, 22:16:20:20 »
Jag har pratat lite med försäkringsbolagen om det där och så länge poolen är registrerad och du betalar för den så täcks skador för pooltak, pooltäckning, liner och annan utrustning. Ge dock akt på hur dom beräknar premiepåslaget för det verkar vara lite hursom med det. Vad kostar poolen frågade dom mig och när jag ifrågasatte vilka kostnadsposter som skulle tas med blev dom väldigt osäkra på vad dom skulle basera premien på för värde (man vill ju tex inte försäkra hålet i marken eller arbetet att lägga stensarg).
Jag utgår från att du med "registrerad" menar, att man uppgett för bolaget att man har pool?
Samt, att man betalar premie för den?
Ja, skam vore väl annars om de inte skulle ersätta skador?
Folkpool classic 8x4, Romantrappa.
100kg Hayward Villa s-210 Sandfilter, Bergvärme Nibe 1145-16 + Pool40, VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 75kW, Walu Evolution Blue Safety Cover
SPAbad - Nordic hot tubs Crown II, nedsänkt i mark.

Utloggad MathiasS

SV: Vad täcker försäkring av pool?
« Svar #10 skrivet: juli 28, 2014, 22:21:50:50 »
Ja jag misstänkte att någon skulle fasta på det ordet men jag orkade inte omformulera mig. Uppge att jag har pool är vad som avsågs.

Och ja, betala premie som inkluderar pool. Vad tänkte du annars att jag menade?

Menar du att det skulle vara något nytt att försäkringsbolagen hittar sätt att slippa ersätta skador?
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan