CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markisolering  (läst 5600 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
Markisolering
« skrivet: augusti 04, 2009, 23:37:29:29 »
Hallå !

Jag har precis köpt mitt första spa och det blev ett Sundance. Nu skall härligheten installeras och jag har en fråga till forumet gällande underlag. Säljaren tycker inte att det är någon vits att isolera mot marken med frigolit eller liknande utan att karet gott kan ställas direkt på betongplattor eller liknande. Är det någon som gjort några erfaranheter gällande detta med markisolering? Några tips kring detta i såna fall?


Poolgiganten

Utloggad Poolkillen68

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Markisolering
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2009, 23:28:50:50 »
Hej, ska inte behövas men jag la faktiskt dit "Styrofoam 250 A-N" 10cm tjock, sparar kanske några kronor och jag fick upp spa´t från fuktig mark en aning, men som sagt, kanske lite onödig lyx egentligen, tror ingen mätt strömförsörjning med resp utan.

BrunoA

  • Gäst
BrunoA
SV: Markisolering
« Svar #2 skrivet: juli 16, 2014, 09:47:24:24 »
Hallå !

Jag har precis köpt mitt första spa och det blev ett Sundance. Nu skall härligheten installeras och jag har en fråga till forumet gällande underlag. Säljaren tycker inte att det är någon vits att isolera mot marken med frigolit eller liknande utan att karet gott kan ställas direkt på betongplattor eller liknande. Är det någon som gjort några erfaranheter gällande detta med markisolering? Några tips kring detta i såna fall?
Jag och grannen har två exakt likadana pooler.
köpte markisolering på Markgrossisten.. Nåt som hette Jackofoam. Enligt mätningar sparar jag 4%, kanske inom felmarginalen? Hur som, känns värt i efterhand.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag