VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Dammsuga pool  (läst 1384 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AlexNero

Dammsuga pool
« skrivet: maj 09, 2016, 17:28:02:02 »
Har ett rektangulärt filter i rostfritt i breddavloppet och när jag ska dammsuga måste jag ta bort detta för att
fästa poolslangen ner i hålet vilket gör att allt skräp åker ner till poolpumpens filter.. Finns det någon rektangulär adapter som gör att man kan låta första skimmer filtret vara kvar när man dammsuger?

Poolgiganten

Utloggad fredsan

SV: Dammsuga pool
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2016, 07:02:32:32 »
Har inget svar på din fråga men jag blir lite nyfiken på varför du är orolig för att skräp ska hamna i poolpumpens filter. När du stoppar ner dammsugarslangen i skimmern så finns det väl ingen plats för skräp att komma vidare till pumpen?

Utloggad TommyC

SV: Dammsuga pool
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2016, 21:13:01:01 »
Den ”vanliga” runda filterkorgen i skimmerns utlopp fångar allt grövre skräp som annars hamnar i grovfiltret till cirkulationspumpen. Filtret närmast före pumpen är jobbigare att rensa, speciellt om pumpen befinner sig långt under poolens vattenyta. Vet du fabrikat på breddavloppet så borde det vara enkelt att hitta svar på frågan.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan