Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp, poolen läcker!  (läst 4584 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool-nisse

SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #10 skrivet: juli 02, 2018, 08:42:39:39 »
Hej, tack för att ni gör ert bästa för att hjälpa mig.

Jag har beställt följande paket som ska åtminstone kunna ge mig svar om rören läcker:

Det funkar kanon enligt flera användare så jag ska testa det och se om jag kan identifiera läckan på det sättet.


Poolgiganten

Utloggad mackan

SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #11 skrivet: juli 11, 2018, 20:32:36:36 »
Halloj
Jag hade ett liknande problem, hos mig var det så enkelt att jag hörde hur det droppade på en kortsida, där vi hade en överfyllningsslang som hade ramlat ner från spiken som höll uppe den så slangen hamnade under vattenytan och tömde på allteftersom, så kika så det inte är nåt så enkelt som det, lägg örat mot trädäcket efter att du fyllt och lyssna om det droppar någonstans/rinner.
Folkpool 4,5x9m med roman trappa, med 5x10m pooltak.

Utloggad pool-nisse

SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #12 skrivet: juli 12, 2018, 08:45:45:45 »
Halloj
Jag hade ett liknande problem, hos mig var det så enkelt att jag hörde hur det droppade på en kortsida, där vi hade en överfyllningsslang som hade ramlat ner från spiken som höll uppe den så slangen hamnade under vattenytan och tömde på allteftersom, så kika så det inte är nåt så enkelt som det, lägg örat mot trädäcket efter att du fyllt och lyssna om det droppar någonstans/rinner.

Hej, osäker på vad du menar med överfyllningsslang? Mina rör är nedgrävda och polen är ju också nedgrävd, men du får gärna fota hur det ser ut hos dig så att jag kan bilda mig en uppattning om vad du menar. Tack på förhand!

Utloggad Henr73

SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #13 skrivet: juli 12, 2018, 12:34:15:15 »
Hur mycket kostade felsökningskitet? Hållbarhet på vätskan?

Utloggad Erica

SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #14 skrivet: juli 12, 2018, 13:36:37:37 »
Vätskan för sådant här är bara en lagom vattenlöslig färg, den bör hålla sig nästan hur länge som helst om man bara ser till att stänga korken ordentligt.

Linda Sköld

  • Gäst
Linda Sköld
SV: Hjälp, poolen läcker!
« Svar #15 skrivet: april 16, 2021, 16:02:13:13 »
Hej alla, min pool läcker, men jag har kunnat konstatera att själva poolen är intakt då jag pluggat igen inlopppen samt bräddavloppet och kunnat konstatera att vattnet inte försvinner då.

Men oavsett om jag har pumpen på eller av så sjunker vattnet och efter 3-4 dagar så har vatten nivån sjunkit strax vid nedre delen av bräddavloppsramen (se bifgad bild).

Några ideer om vad jag kan göra näst utan att gräva upp min trä altan?

Tacksam för svar!
Hej! Är jättenyfiken på vad felet var(har exakt samma problem själv).
Mvh//

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan