Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex pool på vintern  (läst 2337 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Svärdh

  • Gäst
Daniel Svärdh
Intex pool på vintern
« skrivet: augusti 04, 2019, 12:59:30:30 »
Hej

Ni som haft era Intexpooler kvar uppe över vinter, har ni täkt över dem med något med tanke på snö eller hur gör ni?

Tacksam för svar!

Poolgiganten

Utloggad Mickelin

SV: Intex pool på vintern
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2019, 14:47:18:18 »
Min har stått ute fyra vintrar. De tre första sänkte jag vattennivån till under utloppet och täckte med en presenning. Förra vintern var jag lat och gjorde ingenting. Det var dumt. Det blev en tjock isskorpa och när det rasade snö från taket ner på poolen vid ett töväder skar isen igenom linern. Det var bara att beställa en ny liner. I år blir det nog riktiga poolplåtar.

Utloggad popeye65

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 25
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Ingenting är omöjligt
    • Visa profil
SV: Intex pool på vintern
« Svar #2 skrivet: augusti 04, 2019, 15:59:58:58 »
Jag tappar ner vattnet till understa inloppet och lägger på plåtar över vintern.
Har stått ute 2 vintrar utan problem.

Daniel Svärdh

  • Gäst
Daniel Svärdh
SV: Intex pool på vintern
« Svar #3 skrivet: augusti 05, 2019, 09:22:48:48 »
Hur la du presenning med tanke på snö och regn som tynger ned?



Min har stått ute fyra vintrar. De tre första sänkte jag vattennivån till under utloppet och täckte med en presenning. Förra vintern var jag lat och gjorde ingenting. Det var dumt. Det blev en tjock isskorpa och när det rasade snö från taket ner på poolen vid ett töväder skar isen igenom linern. Det var bara att beställa en ny liner. I år blir det nog riktiga poolplåtar.

Utloggad Mickelin

SV: Intex pool på vintern
« Svar #4 skrivet: augusti 21, 2019, 21:30:05:05 »
Några reglar under och så gjorde jag hål i pressen så att regn- och smältvatten kunde rinna igenom. Brukar inte komma så mycket snö i Stockholm. Täcker mest för att inte få så mycket löv och skit i poolen.

Utloggad Varmtibadet

SV: Intex pool på vintern
« Svar #5 skrivet: augusti 23, 2019, 15:46:03:03 »
Är inne på 6:e (eller 7:e) sommaren med min Intex och jag använder vanligt plåttak från byggmax (https://www.byggmax.se/takpl%C3%A5t-20r-svart-p20205) som jag skruvar fast i 145x45 reglar som står på högkant. Reglarna höjer jag i ena änden så det blir ett fall på taket så man enkelt kan få bort regn, snö etc.
Någon vinter har det varit 50-70cm snö på taket utan att braka ihop.

EvaCarlsson

  • Gäst
EvaCarlsson
SV: Intex pool på vintern
« Svar #6 skrivet: september 16, 2019, 10:38:04:04 »
Hej
Någon som upplevt att rör har rostat då poolen stått ute över vintern? Vi blev rekommenderade att ta in den från Intex p g a just risk för rost. Tycker själv det är svårt att få torr och kan då orsaka mer skada då den ska vikas ihop inför vintern. Tror att vi provar ha den kvar uppe trots allt.

Utloggad Varmtibadet

SV: Intex pool på vintern
« Svar #7 skrivet: september 16, 2019, 13:03:08:08 »
Hej
Någon som upplevt att rör har rostat då poolen stått ute över vintern? Vi blev rekommenderade att ta in den från Intex p g a just risk för rost. Tycker själv det är svårt att få torr och kan då orsaka mer skada då den ska vikas ihop inför vintern. Tror att vi provar ha den kvar uppe trots allt.

Jag har inte (några större) problem med rost efter mina 6-7 somrar som den stått ute. Visserligen står den inbyggd i altan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag