CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken dräneringspump använder ni  (läst 1406 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mellis12

  • Gäst
mellis12
Vilken dräneringspump använder ni
« skrivet: maj 13, 2019, 11:35:46:46 »
Hej,
Jag har haft pool I snart 3 år och använt några olika dräneringspumpar med mest ganska dåligt resultat. Jag kör just nu en med "vipp" och vid mindre regnmängder så rör sig vattennivån för sakta i röret och då sätter inte pumpen igång. När regnet sen ökar så är det redan för mycket vatten i röret och pumpen startar inte upp vilket innebär en jäkla massa vatten i röret och runt poolen. Jag måste mao konstant kolla den där jäkla pumpen och det är knepigt när man reser bort under året. Vilken dräneringspump använder ni och tycker ni att det funkar bra?

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Vilken dräneringspump använder ni
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2019, 18:33:23:23 »
billig dränkpump från bauhaus med fem års garanti, pumprelä från Finder inkl externa nivåsensorer.

Det enda problemet jag haft med detta är att det någon gång blivit någon sorts luftbubbla i impellerhuset vilket gör att pumpen inte suger. Löses genom att man lyfter och sänker ner pumpen saktare.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag