CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klor PH Alkalinitet  (läst 14536 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cy_berg

SV: Klor PH Alkalinitet
« Svar #10 skrivet: juli 25, 2009, 09:21:00:00 »
Hur har det gått för er som postat i tråden? Har ni fått ordning på alkaliniteten?

Poolgiganten

Utloggad Ferro94

SV: Klor PH Alkalinitet
« Svar #11 skrivet: augusti 04, 2009, 08:40:09:09 »
Hej igen,

Har totalt vräkt i c:a 7 kg PH-sänk under några veckor och har nu fina stabila värden värden. PH ligger runt 7,5 och alkaliniteten omkr 120. Vattnet är kristallklart, ungarna badar konstant och grannarna slänger avundsjuka blickar nu när augustivärmen börjar bekänna färg. Nu e de gött att va me pool... 8)

Tack igen, SingingSalor, för dina råd. De hjälpte!

/Ferro94
Folkpool 8x4 med Roman End-trappa. Värmer med luftvärmepump Powerline 110. Dubbla poollampor samt LED-belysning nedfälld i däcket runt poolen. Trädäck på 150 kvm. Poolägare sedan 2009.

Utloggad cy_berg

SV: Klor PH Alkalinitet
« Svar #12 skrivet: augusti 04, 2009, 12:48:04:04 »
Skönt att det löste sig  O0 Jag hade själv väldigt högt PH när jag började trixa med kemin för någon vecka sedan. Vanligt PH-sänkt gjorde inte mycket nytta och framförallt var alkaliniteten hög. Jag följde någons råd med saltsyra och hällde i totalt 1 liter, och efter det var mina värden nere på vettiga nivåer och har så varit sedan dess  :)

Hej igen,

Har totalt vräkt i c:a 7 kg PH-sänk under några veckor och har nu fina stabila värden värden. PH ligger runt 7,5 och alkaliniteten omkr 120. Vattnet är kristallklart, ungarna badar konstant och grannarna slänger avundsjuka blickar nu när augustivärmen börjar bekänna färg. Nu e de gött att va me pool... 8)

Tack igen, SingingSalor, för dina råd. De hjälpte!

/Ferro94

Utloggad Ferro94

SV: Klor PH Alkalinitet
« Svar #13 skrivet: augusti 07, 2009, 20:27:44:44 »
Lite scary med saltsyra (mamma var kemilärare...). Glad att PH-sänk funkade... Värdena fortfarande grymt fina.

/Ferro94
Folkpool 8x4 med Roman End-trappa. Värmer med luftvärmepump Powerline 110. Dubbla poollampor samt LED-belysning nedfälld i däcket runt poolen. Trädäck på 150 kvm. Poolägare sedan 2009.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag