Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Brilix THP120 felkod  (läst 11740 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hakansson

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #10 skrivet: juni 10, 2013, 22:42:02:02 »
Har du inget tryck så har du soppatorsk.

Poolgiganten

Utloggad psau

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #11 skrivet: juni 11, 2013, 00:07:48:48 »
Varför skriver ni Kojak och PSAU, här på forumet när ni inte läst i bruksanvisningen. Det blir bara en massa oriktig information och stökar till det för den begär hjälp

Tagga ner fyra fem steg vi svarar för att vi har en lika dan pump och vår minnes bild är att det är lågt flöde vilket är det vanligaste felet på dessa pumpar.
Bara för att din attityd retade upp mig så läste jag manualen och sorry står inget i den om fel på kretskortet men korrekt den felkoden som TS skrev stod inte heller.
Man försöker inte hjälpa någon pga illvilja men jag tänker inte heller ägna min tid åt att googla manualer eftersom TS antingen har Bing som sökmotor eller inte orkat Googla själv.

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #12 skrivet: juni 11, 2013, 09:15:09:09 »
Hej! Tycker som psau man behöver inte hoppa på ngn som försöker hjälpa till!
Detta forum tycker jag skall vara så alla som vill o har ngt kan få berätta det.
Behöver inte vara proffs alltid sen kan man göra en samlad bedömning själv o
m hjälp av andra vad problemet kan vara. Tack alla som ställer upp i detta forum!!!
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad andreaswi

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #13 skrivet: juni 11, 2013, 10:34:04:04 »
Tagga ner fyra fem steg vi svarar för att vi har en lika dan pump och vår minnes bild är att det är lågt flöde vilket är det vanligaste felet på dessa pumpar.
Bara för att din attityd retade upp mig så läste jag manualen och sorry står inget i den om fel på kretskortet men korrekt den felkoden som TS skrev stod inte heller.
Man försöker inte hjälpa någon pga illvilja men jag tänker inte heller ägna min tid åt att googla manualer eftersom TS antingen har Bing som sökmotor eller inte orkat Googla själv.

/Peter

Vänta nu, jag skrev ju ordagrant vad som stod i manualen om felkod EE2, jag sitter ju med ett fysiskt ex av manualen framför mig, jag har även googlat fram en annan manual där det står helt andra förklaringar än den manual jag fick med pumpen.

Vad menar du med att den felkod som jag beskrev inte står i manualen?

Aja, hur som, jag har iaf kontaktat en kylfirma som ska komma & kolla imorgon.

Utloggad psau

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #14 skrivet: juni 11, 2013, 11:25:11:11 »
Hej Andreas,

Det jag reagerade på var Lars svar och hans attityd, att man som säljare uttrycker sig på det sättet förvånar mig, jag iaf skulle fundera både en och två gånger innan jag köpte från honom säger en del om attityden efter köp.

Den pumpen du har, har tidigare importerats av Lars och har då kommit med en uppsättning manualer, TS Comfort har importerat denna, tillika ett par till leverantörer, alla med sin version av manual. Den manual jag har hemma till min nämner inte ens EE koderna...

Jag har fått EEx hade för mig att det var 2 när pumpen stannar för kvällen därav mitt svar.

Upplys oss gärna när du fått lösning på ditt problem.

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad andreaswi

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #15 skrivet: juni 12, 2013, 18:37:07:07 »
Då kan jag meddela att pumpen fungerar igen! Fick ringa hit en kylkille som hittade 2 st kopparrör som hade skavt mot varandra och därav skapat 2 små hål som han lödde igen. Vakumsög därefter pumpen & fyllde på med nytt köldmedium. Nu får vi hoppas att det inte händer igen!

Tack alla för era svar!

Nu tänkte jag ge ge mig på poolskyddet, ett poolguard skydd som visserligen fungerar bra men kan behöva en service ändå! Är det någon av er som är duktiga på detta frabrikat av poolskydd?

Utloggad Kojak

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #16 skrivet: juni 12, 2013, 20:26:12:12 »
Vad bra, då är din sommar räddad. Vilken tur att du inte lyssnade på oss kunniga personer som t o m gapade om att det är kretskort och övriga som gör inlägg inte ska ge felaktig info.

Utloggad hakansson

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #17 skrivet: juni 12, 2013, 21:17:33:33 »
Då kan jag meddela att pumpen fungerar igen! Fick ringa hit en kylkille som hittade 2 st kopparrör som hade skavt mot varandra och därav skapat 2 små hål som han lödde igen. Vakumsög därefter pumpen & fyllde på med nytt köldmedium. Nu får vi hoppas att det inte händer igen!

Tack alla för era svar!

Nu tänkte jag ge ge mig på poolskyddet, ett poolguard skydd som visserligen fungerar bra men kan behöva en service ändå! Är det någon av er som är duktiga på detta frabrikat av poolskydd?
;D skönt när det fungerar igen.

Utloggad Paliasso

SV: Brilix THP120 felkod
« Svar #18 skrivet: maj 22, 2014, 20:01:01:01 »
Jag fick felkod EE 1 igår på min Astral ac10p från 2012. Har ingen aning vad de betyder. Finns ingen felkod EE1 i manualen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag