Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrenovering (hjälp med pooltrappa)  (läst 2154 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robinnordh

  • Gäst
Robinnordh
Poolrenovering (hjälp med pooltrappa)
« skrivet: juni 12, 2017, 19:04:49:49 »
Hej. Har en Miamipool från -86 med djupdel som måste renoveras. Hann starta igång poolen,fått en temp på 28 grader och ren å fin och barnen skulle ta ett premier dopp. Tydligen hade vi fått en liten reva som inte synts där det bildas en håla som gjorde en större reva när man steg i den (20cm) ha försökt med första hjälpen men läcker 1-2 m3 dygnet ändå. Nu hade vi ju räknat med renovering av poolen då liner har hållit i 31år.

Har beställt ny liner och alla monteringsdetaljer + arbete. Som kommer om 2-3 veckor.
Nu till mina funderingar: som tidigare nämt har vi en 5×10m med djupdel. 107cm på grunda delen ned till 250cm på djupa med sluttande kanter. Alla trappor som finns har ju ett monteringsdjup på 150cm vilket absolut inte går på våran. Enligt miamipool så måste dom specialbeställa en trappa från europa med en kostnad på drygt 40 000:- ink frakt. Vad ska jag göra. Vill ju ha en liknande Roman trappa på ena långsidan.
Stommen är 107cm runt hela. Även på djupdele.

Tacksam för tips och idéer.

//Robin

Poolgiganten

Utloggad Poolbutik

SV: Poolrenovering (hjälp med pooltrappa)
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2017, 09:17:37:37 »
Astral har en trappa som passar din pool (förvisso lite mer fyrkantig än en traditionell romantrappa). Den kostar betydligt mindre än 40000.

Robinnordh

  • Gäst
Robinnordh
SV: Poolrenovering (hjälp med pooltrappa)
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2017, 15:11:23:23 »
Hitta inte sidan där dom finns. Poolstore i sthlm hade en Roman classic och även poolbolaget har en phalen trappa. Blir nån av dom om dom går att få dit. Ska höra med mina hantverkare.

Tack ändå för tipset.  O0


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan