CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja  (läst 7206 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ddt

Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« skrivet: juli 28, 2014, 15:55:07:07 »
Min Intexpool har fått massor av småhål p.g.a. det steniga underlaget, (som jag ska fixa till våren). Jag vill därför köpa en ny Intex pool i samma storlek (732x132), tyvärr har visat sig vara svår att få köpa en sådan.

Jag har försökt köpa en via ebay.de (699 euro) men företaget som säljer dem uppger att det inte har någon möjlighet att leverera till Sverige. Är det någon som har ett tips på hur jag kan göra för att köpa den ändå. Poolen väger 147 kg och får rum på en pall, så den borde väl gå att transportera till Sverige utan allt för stora problem o kostnader. Det finns inte någon lag eller policy som skulle förbjuda export inom EU, inte heller finns någon problematik gentemot återförsäljaren här i Sverige.

Jag har även varit i kontakt med Intex Nordic (tidigare Leksam) och de kan inte sälja direkt till privatpersoner, utan man får försöka förhandla med någon återförsäljare att de ska importera poolen.

Intex Nordic har och kommer inte att ta in runda pooler i den här storleken eftersom den inte efterfrågas? vilket ju är självklart eftersom den inte säljs. Firman jag köpte min nuvarande Intex pool har k.k, (Poolfixaren) men de tog bara in tre runda 732x132 pooler.

En fundering jag har är om jag nästan är helt ensam i Sverige om att äga en Intex 732x132?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2014, 15:59:07:07 »
När de gäller egen import kan det mkt väl vara så att Intex-tillverkaren styr marknaden och vem som får sälja i Sverige, det kan ju även tillkomma tull.

Hade jag varit som du hade jag tagit ett billigt flyg till EU och fixat hem den själv. minisemester

Utloggad ddt

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2014, 16:23:04:04 »
Har pratat med importören i Sverige och de tror inte att Intex har något att invända att företaget säljer till Sverige (antagligen får inte man inte göra så inom EU, styra vilka som får sälja och vart). Minisemester är inte något alternativ och jag måste ju få poolen levererad någonstans i Tyskland (där är det fri frakt som gäller), och någon måste hämta upp den på den adressen (t.ex. DHL), har du något tips på logistik? eller kan du precisera hur jag ska bära mig åt? Jag behöver all hjälp som jag kan få.

Adressen är:
http://www.ebay.de/itm/METAL-FRAME-POOL-732x132cm-SWIMMINGPOOL-INTEX-28262-KOMPLETTSET-108900-/390402783506?pt=Whirl_Swimmingpools&hash=item5ae5d1b912

Utloggad nyburjare

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #3 skrivet: juli 28, 2014, 16:46:41:41 »
Om du har en adress till leverantören brukar man kunna beställa hämtning där via DHL, skriva ut fraktsedlar i Sverige och posta till leverantören att sätta på godset.

Jag hade nog börjat med det som alla nappar på pengar, fråga vad du skall betala för poolen om dom skickar den, du kan lika bra ge dom kostnaden för din resa, allting brukar vara möjligt när man pratar ett språk alla förstår .. pengar




Handel inom EU
 

Varför vill EU värna möjligheterna till parallellhandel, dvs. import och export av varor eller tjänster som sker utanför redan etablerade leverans- och distributionssystem?
Svar: Detta handelsflöde bidrar till att stärka konkurrensen på olika produktmarknader och leder på sikt till att utjämna prisnivåskillnader mellan olika geografiska områden inom EU.

Vid import av varor från länder utanför EU kan dock importören behöva inhämta ett godkännande från generalagenten för att undvika risk för varumärkesintrång.

Utloggad ddt

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2014, 10:12:13:13 »
Har fått svar från företaget igen att de inte kan sälja/leverera en pool till Sverige. Jag förslog din lösning att jag betalade frakten i Sverige och att de bara behövde klistra på fraktsedlarna för DHL. Fick ett kort svar utan motivering att detta inte var möjligt. Finns några andra lösningar?

Utloggad nyburjare

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #5 skrivet: juli 29, 2014, 11:14:01:01 »
Sök andra marknader, åf i polen, england,usa, australien nånstans finns en butik som vill sälja,  googla

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #6 skrivet: augusti 03, 2014, 03:47:02:02 »
Här är en annan leverantör som levererar till fler länder, bland annat Danmark. Sverige är inte med på listan men kontakta leverantören och fråga.

http://www.intexpool.de/Stahlrohrbecken/Metal-Frame-Pools/Intex-Metal-Frame-Pool-Komplett-Set-732-x-132-28262-GS::846.html
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Utloggad Hakvik

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #7 skrivet: augusti 03, 2014, 12:23:15:15 »
Hej,

Jag har en ny sådan pool i kartong som jag importerade från England för ett par år sedan. Jag har inte satt upp den ännu pga att jag var med om en olycka och bröt ryggen så allt sådant har fått vänta. Jag är bättre nu men har insett att jag inte kommer orka att sätta upp den inom rimlig tid så du får köpa den om du vill ha den. Jag gav £715 inklusive frakt (ca 9000 SEK) för pool och sandfilter mm så får jag tillbaka det så är jag nöjd. Jag bor i Skåne. Hör av dig om du (eller någon annan) är intresserad. Telefon 0738/436300
Mvh Håkan

Utloggad ddt

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #8 skrivet: augusti 05, 2014, 14:01:27:27 »
BLÄÄÄ! köpte min Intexpool från Italien 20 min före jag läste ditt meddelandet, poolen kostade 12.000:- med frakt, borde ha kollat den här sidan först innan jag slog till och betalade 3.000:- kr mer. För övrigt tror jag att italienarna har det största utbudet av Intexpooler i Europa. Sökte på ebay.de (tyska siten) och uppgav EU som sökområde. I och för sig kanske det inte vart så fel i alla fall, jag fick tag på en "grå" 730 ultra pool istället för den blå.

Utloggad nyburjare

SV: Intexpool 732x132 var köpa? ebay.de vill inte sälja
« Svar #9 skrivet: augusti 05, 2014, 14:05:05:05 »
BLÄÄÄ! köpte min Intexpool från Italien 20 min före jag läste ditt meddelandet, poolen kostade 12.000:- med frakt, borde ha kollat den här sidan först innan jag slog till och betalade 3.000:- kr mer. För övrigt tror jag att italienarna har det största utbudet av Intexpooler i Europa. Sökte på ebay.de (tyska siten) och uppgav EU som sökområde.

Kolla  upp banken, ibland kan dom stoppa en betalning/överföring och har du lagt det som en betalning i bank sker det ju först nästa bankdag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag