CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: hur snabbt tappar ni tempen vid bad.  (läst 2183 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad projektflytKonsult

hur snabbt tappar ni tempen vid bad.
« skrivet: januari 03, 2014, 20:31:47:47 »
Ja hur snabbt sjunker er temperatur vid bad vid säg 0gr och -5 tex min sensor sitter ca 10m under ytan vilket kanske är lite grunt då toppvattnet kyls snabbare.

Jag ser en nerkylning på 2gr/45min och då går 3kw patron är den slut tror ni?

Poolgiganten

Utloggad kalle lkpg

SV: hur snabbt tappar ni tempen vid bad.
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2014, 14:04:53:53 »
Testa att mäta med tex en statistikmätare vad patronen drar.

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad elvings

SV: hur snabbt tappar ni tempen vid bad.
« Svar #2 skrivet: januari 06, 2014, 22:55:01:01 »
Låter hyfsat normalt i mina öron. Mitt bad droppar 2 grader innan värmaren går igång. 3kw.
Dvs, vid runt nollan och lite bubblor så droppar det två grader på 45min-1timme men håller sig sedan ungefär -2 grader under inställt värde pga värmaren. (kan bli -3 grader någon enstaka gång)

bauhaus mellanmodellen.

vid 0 grader har jag inställt på 39 grader vilket blir 37 i verkligheten. vid minus 12 hade jag 40-41 vilket blev 38 grader ungefär.

Lite jobbigt till våren om man glömmer att den står inställd på 40-41 grader då det tar avsevärt längre tid att få 37-38 grader i vattnet då luften inte kyler så mycket.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag