VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool renovering av Folkpool 4x8  (läst 25204 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
Pool renovering av Folkpool 4x8
« skrivet: maj 01, 2009, 21:19:53:53 »
Då var det dax för tömning av min 33 åriga pool. ::) :) >ohno> ??? <antman>

Poolgiganten

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2009, 22:09:36:36 »
Då var det nästan tomt på vatten ca: 42000 liter på två dagar >rulla<. Sen var det dax att ta bort sargen och slita låss linèrn från spiken, damen hjälpte till <love> . Min polare han bara satt och gottade sig i solen. Men än så länge har det inte rasat in O0.....

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2009, 22:13:08:08 »
polaren >:D

Utloggad Fia

SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2009, 23:08:55:55 »
Det här blir spännande att få följa. :)
Hur verkar ramverket ha klarat sig?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad William

SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #4 skrivet: maj 02, 2009, 06:48:49:49 »
Då var det dax för tömning av min 33 åriga pool. ::) :) >ohno> ??? <antman>
Ser inget kul ut då det gäller plywood skivorna. En granne 75 meter från mig, tog bort vintertäckningen för ett par veckor sedan och då var det bara 1 dm vatten i poolen, så någonstans hade den läckt. (också Folkpool men "bara" 32 år) Han behövde bara byta ut en plywoodbit på c:a 75 x 50 cm resten var friskt.
Tryckimpregneringen på den tiden var betydligt bättre, men inte miljövänlig.
Däremot väntar han på en kille som skall komma och lägga i linern. Kostnad 10 000:- och det tycker jag är mycket för en dags jobb.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #5 skrivet: maj 02, 2009, 09:07:47:47 »
Hej Fia!

Jo ramverket värkar okey, finns det något byggaffär som har Tryckimpregnerat? eller är det folkpool som gäller.

Vi är lite nervösa hur länge det sitter uppe för nu börjar det torka.

Mvh: Jontemyra

Utloggad William

SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #6 skrivet: maj 02, 2009, 09:46:59:59 »
Hej Fia!

Jo ramverket värkar okey, finns det något byggaffär som har Tryckimpregnerat? eller är det folkpool som gäller.

Vi är lite nervösa hur länge det sitter uppe för nu börjar det torka.

Mvh: Jontemyra
Hej!
De stora byggfirmorna lär väl ha tryckimpregnerad plywood billigare, än hos Folkpool som verkligen tar betalt. Grannen jag skrev om högre upp i tråden, köpte det han behövde av trävarubolaget här på orten.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad pereinar

SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #7 skrivet: maj 02, 2009, 13:46:27:27 »
Hej. Kan inte underlåta berätta om renovering av folkpool 6x8, 21 år gammal.Hade inte tänkt byta liner men råkade riva hål med dränkpumpen när jag skulle tömma poolen för att byta vatten.(gå tillbaka till klor från baccasil) Jag stöttade upp långsidorna, o beredde mig på det värsta vad beträffar plywoodmatrialet. Döm om min förvåning, som nytt, bara lite fukt nederst på två ställen, fantastiskt. Jag var tvungen ge folkpool bilder o ett tack för den goda kvaliteten.
Beställde ny liner (där hängde inte folkpool med, varken i pris eller service) Miamipool levererade på 1 vecka o bistod med råd. 4 golfpoolare hjälpte till det tog ca 2 tim så var det klart. När det gäller att fylla 45 kubik, har jag kommit fram till det ideala. Brandkåren lånade ut grejor för att koppla brandposten i gatan. Som tur var testade jag detta i gamla linern. Trots renspolning blev polen brunsvart. Det alternativet gör jag aldrig om igen. Att fylla med branbilen skulle kosta 3.000 +moms. Var rädd för att fyllning med trädgårdsslangen skulle ta en vecka minst, lät jag en rörmokare sätta ett T-rör efter mätaren, köpte in en 1 tums slang (280:-) lade i denna + trädgårdsslangen o beredde mig på några dygn i vaktposition.Började fylla kl. 11 på fm. poolen var fylld klockan 19 samma kväll. Fantasiskt, kostnad utöver T-rör o slang 15:-/kubikmeter = 675:- Totalt kanske 1800:-. Det bästa är att man får klistallklart vatten med rätt PH-värde med en gång. Räkna på detta alternativ när Ni skall fylla poolen.

Utloggad mofajenko

SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #8 skrivet: maj 02, 2009, 18:34:50:50 »
Tack för det rådet Pereinar.... O0...Det tog 2 dygn att fylla min från vattenutkastaren ::)
mvh,
Fredde

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #9 skrivet: maj 03, 2009, 14:21:39:39 »
Hej William!
Jo jag har tittat om kring lite på olika byggställen <hmm>, men det blev folkpool jag beställde allt där ifrån.
Nya skivor, linèr, brädavlopp, lampa, snapp in lister, botten matta och lite smått och gått.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan