VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Murad pool ca kostnad totalt  (läst 5632 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

karlsson12

  • Gäst
karlsson12
Murad pool ca kostnad totalt
« skrivet: april 12, 2012, 14:52:28:28 »
Vad kan det kosta ca att få en murad pool ca 4x8 m uppförd med allt inkluderat (arbete grävning mtrl etc).
 
Mest bara nyfiken på ungefär vilka summor man bör räkna med och är möjligt för min budget.

I hässleholms trakten för övrigt

Poolgiganten

Utloggad Trollmann

SV: Murad pool ca kostnad totalt
« Svar #1 skrivet: april 12, 2012, 17:15:59:59 »
Menar du lekablock, cellplast med cement i eller gjuten pool? Vill du ha liner eller annan lösning? Behövs det sprängas, kommer man åt med lastbil osv. Mycket som styr priset. En indikation kan jag ge och det är ca 50.000-100.000 för ett poolpaket, sen tak ca 100.000 till, gräva 50.000-100.000 och sedan värme på det, en vp ligger på 10.000-20.000. Detta utan däck osv. Montage kan gå på 50.000 till också. Så du landar på 300.000-400.000 med denna simpla kalkyl. ifall du har lite strul, berg eller liknande så drar det iväg. samma sak med paketet, skall du kakla så drar det iväg också.
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

karlsson12

  • Gäst
karlsson12
SV: Murad pool ca kostnad totalt
« Svar #2 skrivet: april 13, 2012, 08:46:13:13 »
Tänkt är nog leka, men ni som har erfarenhet blir det vansligt mycket dyrare med gjuten pool ?

Utloggad MathiasS

SV: Murad pool ca kostnad totalt
« Svar #3 skrivet: april 13, 2012, 08:57:10:10 »
Att formsätta för en betongpool tar tid och är därför dyrt om man inte gör det själv.

Varför vill du bygga i betong? Finns bara ett skäl till det som jag ser det och det är om man vill kakla. Har man ändå tänkt sig liner så ser jag bara fördelar med thermopool-konceptet. Enkel formsättning + isolering "på köpet".

Om du ger lite fler ledtrådar till vad du själv har för krav och önskemål på hela poolen kanske du kan få lite bra tips och vägledning?

Som trollman indikerat är själva ramen/stommen en rätt liten del av totalkostnaden så det är mycket annat som styr slutpriset.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Pea

SV: Murad pool ca kostnad totalt
« Svar #4 skrivet: april 14, 2012, 09:51:02:02 »
När jag byggde min leca pool med gjuten platta så gick det på ca 170K inkl värmepump och 100m2 trallgolv. Men då gjorde jag allt utom grävningen själv som kostade 10K. Ska du leja ut jobbet så räkna med minst det dubbla. Men finns ju eg bara ett sätt att få veta vad det kostar, ta in offerter, det är ju det enda som faktiskt är gratis  8)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Janne

SV: Murad pool ca kostnad totalt
« Svar #5 skrivet: april 16, 2012, 19:37:04:04 »
Hej,

Runt 250 kostade min leca inkl värmepump och trä däck.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan