VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool problem hjälp  (läst 7354 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Uffe

Pool problem hjälp
« skrivet: maj 21, 2009, 15:47:58:58 »
Är det någon som kan svara på detta?

Har en liner som är fäst med Snap in-list.
Behöver nu lätta på ena kortsidan för att komma åt att laga "väggen" alltså sätta dit en bit plyfa ca 50 cm från överkant. Tanken är att tömma poolen 4x8 m på vatten och sedan släppa på linern. Frågan är nu om detta är möjligt att komma åt bakom linern utan att behöva släppa linern även på långsidorna?
Frågan är också om det blir problem att få tillbaka linern efteråt?
Hoppas att jag har förklarat mitt problem tillräckligt. <hmm>

Mycket tacksam för svar!

//Uffe

Poolgiganten

Utloggad emil

SV: Pool problem hjälp
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2009, 16:48:24:24 »
Hej ! jag har en miamipool  8X4 meter octagon med snapp in list jag fick in en liten sten bakom liner som jag tog bort för mig var det inga problem att haka av linern jag gjorde då det var varmt och solen låg på den sida jag hakade av ungefär en meter 1 meter hakade jag av stenen låg ungefät 0.4 meter ner, jag tror inte det är något problem om du sänker nivån strax under där du skall sätta dit skivan.

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Pool problem hjälp
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2009, 10:19:26:26 »
Hej Uffe,
Har du möjlighet att skruva av din snapp in list istället för att haka av linern är detta betydligt enklare då du sedan du tagit bort stenen kan använda själva listen att dra linern i rätt possition igen och bara trycka dit skruvarna.
Det kan vara bråkigt att få in linern igen i listen.
Jag har själv samma problem som du har och ska åtgärda det till hösten när jag sänker vatten nivån.
Min sten sitter på kortsidan där jag har bräddavloppet men är MKT liten så jag bedömer det att jag kan vänta till hösten.

Mvh Stefan

Utloggad Uffe

SV: Pool problem hjälp
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2009, 12:33:30:30 »
Hej!
Mitt problem är inte en sten utan att jag min klant har satt bräddavloppet ca 1 dm för lågt. Innan jag bytte liner satt jag dit 2 st liggande 2"5 uppe på den befintliga poolkanten dvs höjde baddjupet med 1 dm, men var så klantig att jag satt tillbaka bräddavloppet på samma höjd och "glömde" att ta bort motsvarande höjning vid bräddavloppet. Det jag nu vill göra är att laga det gamla hålet dvs sätta dit ny plyfa och sedan limma en bit liner över det gamla linerhålet och sedan börja från början med nytt hål i plyfan, denna gång på rätt nivå. Det ser inte bra ut just nu när vattennivån är så låg.

Ska tänka tanken med att skruva loss listen istället.
Tack för råden!!!!!!!!!!! <help>

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Pool problem hjälp
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2009, 16:44:50:50 »
Borde inte vara några större problem att fixa det Uffe
Du är nog inte den första som har satt bräddavloppet för lågt, om jag inte minns helt fel har jag läst om liknande här på forumet förut.
Sänk vattennivån ca 20 cm under ditt bräddavlopp och skruva av det, skruva sedan av listen som håller linern och bygg på din stomme igen så det kommer i den nivån du vill ha det.
Hade jag sedan varit som dig hade jag tagit en bit markduk och satt över din skarv mellan den bit du satt dit och den gamla stommen för att undvika att din liner tar skada.
Limma eller svetsa dit den bit liner som saknas, bäst blir det om du svetsar dit den men det funkar att limma med.
Ta inte av linern från snäpplisten om du inte är tvungen (läs mitt tidigare inlägg).

/Stefan



Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag