VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Laga jula poolpump  (läst 1471 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Sundberg

  • Gäst
Henrik Sundberg
Laga jula poolpump
« skrivet: juni 18, 2021, 20:18:57:57 »
Jag har en meec  731-078 som behöver lite starthjälp,jag har kommit fram till att det är tätningen bakom impellern som är dålig,dels vet jag inte vad delen heter eller vart man kan få tag i den. Eller hur viktig den är.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Laga jula poolpump
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2021, 21:29:25:25 »
Hur viktig den är ?? <antman>

Det där är axeltätningen utan den eller sliten sådan.... ingen pump.. inget tryck och vatten typ överallt ...

Tveksamt om jula säljer eller om det ens går att få tag i resevdelar till deras pump... men det är dem du får fråga

Utloggad TommyC

SV: Laga jula poolpump
« Svar #2 skrivet: juni 19, 2021, 11:03:39:39 »
Ibland blir man positivt överaskad över lågprisvaruhus förmåga att få fram reservdelar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad nyburjare

SV: Laga jula poolpump
« Svar #3 skrivet: juni 19, 2021, 12:56:53:53 »
Det finns ju en.riktig manual. Så visst man ska absolut höra med dom... nu vet jag inte priset varken på pump eller tätning.. men om det är samma pris på detras axeltätning som till astral. Då vete tusan om jag inte hellre skulle köpt en helt ny pump

Henrik Sundberg

  • Gäst
Henrik Sundberg
SV: Laga jula poolpump
« Svar #4 skrivet: juni 21, 2021, 20:53:59:59 »
Dom hade faktiskt en axeltätning för 95kr, så helt ok,frågan är dock om det är det som spökar.

Gissningsvis kan det även vara startkondensatorn som strular,den går igång utan impellern monterad men när den sitter på plats verkar det bli för mycket friktion för att den ska orka starta.

Micke Hedman

  • Gäst
Micke Hedman
SV: Laga jula poolpump
« Svar #5 skrivet: juni 25, 2021, 14:04:20:20 »
Hej Henrik. Finns det nåt beställningsnummer på tätningen till pumpen?..våran dräller vatten så det är läge att byta den.
Fick du till din pump?
Mvh Micke

Utloggad Micke Hedman

SV: Laga jula poolpump
« Svar #6 skrivet: juli 03, 2021, 20:13:05:05 »
Hej Henrik. Finns det nåt beställningsnummer på tätningen till pumpen?..våran dräller vatten så det är läge att byta den.
Fick du till din pump?
Mvh Micke
[/quote
Det finns en hel del reservdelar till julas pump 731-078:
Tätningssats nr: RO 19475. Innehåller båda tätningarna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan