Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vårt första spabad begagnat  (läst 3914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad J0hn

Vårt första spabad begagnat
« skrivet: april 13, 2017, 18:55:22:22 »
Det är dags att slå till på vårt första spabad!

På nätet hittar jag fina bad med massor av funktioner som sedan visar sig vara "billig skit" när man googlar och läser bla här i forumet. På blocket säljs ca 1 år gamla bad som kostat 100-120 tkr ut för 50-60 tkr och i tron att man gör ett klipp visar det sig att på kvittot betalade köparen typ 70tkr själv för ett "demobad". Det är en djungel med mkt skitsnack och en nöjd köpare av ett billigare bad ger höga betyg idag, men kan vara missnöjd 3 år senare. Så vad gör man? Vi har bestämt oss för att undvika fällan och köpa ett bättre begagnat då budgeten inte tar oss så långt annars.

Så vad söker vi?
- Bra kvalité
- Så underhållsfritt som möjligt
- Möjlighet att serva eller köpa reservdelar
- Hyfsat bra isolering för vinterbad
- Bad man kan ha iaf en liggplats

Vad är era bästa tips i form vad man ska tänka på vid första badet? Vad är viktigast för er? Vad är en vettig budget för ett begagnat spabad?

Poolgiganten

Utloggad Stroker

SV: Vårt första spabad begagnat
« Svar #1 skrivet: april 16, 2017, 19:29:50:50 »
Jag har renoverat ett spabad kinamodell och bytt ut de mesta av fördelnigsrören (det hade frusit) samt nya 3 pumpar varav två är kvalitetspumpar från Waterway. Ny ozinator och nytt Balboa värmesystem av senaste snitt.Eftersom jag köpt det mesta från england till klart under det halva svenska priset, bland en tredjedel, har jag nu ett "bra" kar i kvalitet med de bästa man kan köpa. Kostnad inkl de fem tusen knappt 40 lappar.och en hel del jobb men inga direkt svåra moment mest slitiga. 
Att köpa ett begagnat kar visar sig för de jag kommit i kontakt med vara ett vågspel (alla har haft olika bekymmer men mest har det varit läckage men även dåliga kinapumpar) så räkna med att kanske behöva göra som jag. Då har du ett 150-200 tusenkronors kar för femtio! 
Han jag köpte karet av köpte ett nytt begagnat för 25 tusen och det var inte riktigt lika många fel som hans första så.. ja de e nog mest lönt att antingen köpa nytt eller riktigt dåligt. Själva karet brukar det inta vara något fel på .Mitt ser sprillans ut kan jag säga i plasten. Lycka till!
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan