Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??  (läst 2580 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Shibby

Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??
« skrivet: november 01, 2016, 21:22:10:10 »
Hej!

Udda fråga kanske men jag behöver hjälp med att identifiera vilket utomhusspabad jag har! Har precis flyttat in i ett hus och har inte köpt spabadet själv. Jag kan inte hitta något märke någonstans.  <dontkn> Badet har bubbelfunktion, små runda färgade lysdioder i badets innerhörn, bilstereo och ett vattenfall. Någon som har en minsta aning? <help> <antman>

Bifogat bilder!

Enormt tacksam för vad som helst som kan leda mig rätt! Att det verkar läcka in regnvatten är nästa bit...  <hmm>

Edit: Vet inte varför bilderna blev uppochned, är inte så i datorn.. hoppas ni har överseende  :)

Poolgiganten

Utloggad johanmarsta

SV: Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??
« Svar #1 skrivet: november 02, 2016, 09:26:16:16 »
Det är ett kinesiskt bad.

Googla på brilix spa eller brilix hot tub

Fyll upp och kolla om det är tätt och isåfall köp ett nytt lock på kuben.se och kör så länge badet håller.

Utloggad TheSwede

SV: Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??
« Svar #2 skrivet: november 02, 2016, 11:13:26:26 »
Tror det är dåligt tömt. Som Märsta säger fyll på å kolla så det inte läcker å fungerar som det ska. Häll i pipcleaner å rengör badet noga(byt vatten). Locket ser okej ut på bilderna lägg en presening över så länge om det nu inte skulle vara din grej att bada. Då har du inte slängt uttryck pengar på ett dyrt lock.

Utloggad Shibby

SV: Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??
« Svar #3 skrivet: november 02, 2016, 13:18:07:07 »
Tack så mycket Johan! Jag hade tidigare googlat Brilix men inte tillräckligt mycket! Det verkar inte skylta med sina Spa-bad längre direkt. Vet inte om de slutat med dem. Det verkar även som att de samarbetar med Albixon på något sätt. Hittade http://www.albixon.com/products/spas/kleopatra/ som ändå liknar ganska mycket (uppdaterad kanske).

Skulle ju vara skoj att veta vad det är för filter i och så vidare som man ska byta.

Badet var fyllt och igång med varmt vatten när vi tillträdde huset. Inga tendenser till läckage då och bubbelfunktionen fungerade med. Sedan tömde jag ur vattnet ett par veckor senare helt och hållet men efter ett par skyfall verkar det ha läckt in. Men som du säger TheSwede så är det nog bäst att börja med presening och sedan ev köpa nytt lock (bra tips!).

Tack så mycket!
« Senast ändrad: november 02, 2016, 13:21:40:40 av Shibby »

Utloggad Stroker

SV: Detektivarbete: Vilket Spa-bad har jag??
« Svar #4 skrivet: november 11, 2016, 15:42:32:32 »
Glöm inte tömma badet om du inta ska använda det. Ska du använda det så måste du ha värmen på så att det inte fryser.. Rören under fryser lätt sönder sen är det inte roligt alls att vara spaägare kan jag lova..
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan