Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning  (läst 3226 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Palle65

Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« skrivet: april 19, 2018, 12:00:19:19 »
Har en äldre oval stålväggspool där Poolduk/liner skall bytas.
Tänkte beställa fr Tyskland Alkorplan 2000 1,65x25m, 1,5mm tjock samt få hit någon att svetsa.

Frågor
Lev denna liner med "snap-in" läpp när man köper på rulle om 25m?
behöver jag montera en "snap-in" list på poolvägg alt direkt under poolsarg eller viker man bara upp en flik av duken, säg 5-10cm, och fäster med spik mot regel som ligger i höjd med plåtkant vägg och sedan sarg ovanpå det.
Om det kräva att dessa skall monteras med "snap-in" list blir det ju svårt i rundlarna då jag har en oval pool.

Tacksam för lite idéer om hur man skall gå till väga.
« Senast ändrad: april 19, 2018, 15:26:48:48 av Palle65 »
Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #1 skrivet: april 19, 2018, 14:25:09:09 »
Min platssvetsade liner kom på rulle och spikades i överkant precis som du har trott.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Palle65

SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #2 skrivet: april 19, 2018, 15:56:23:23 »


Min platssvetsade liner kom på rulle och spikades i överkant precis som du har trott.

Tack då var som jag trodde, att snap-in lister endast används på tunnare liner.
Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #3 skrivet: april 19, 2018, 17:19:50:50 »
Jag får min liner bytt från en fabrikssvetsad till en platssvetsad just nu faktiskt. Där svetsas det på en variant på snap-in. Längst upp på linern så svetsas det på en rektangulär list, skulle gissa att den är ca 8-10mm och kanske 2mm tjock. Sen sticks den in i spåret och allt säkras med en lös list som ser likadan ut som dom som man säkrar linern med i hörnen. Ser mycket bra ut faktiskt.

Utloggad Palle65

SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #4 skrivet: april 19, 2018, 19:46:52:52 »
Jag får min liner bytt från en fabrikssvetsad till en platssvetsad just nu faktiskt. Där svetsas det på en variant på snap-in. Längst upp på linern så svetsas det på en rektangulär list, skulle gissa att den är ca 8-10mm och kanske 2mm tjock. Sen sticks den in i spåret och allt säkras med en lös list som ser likadan ut som dom som man säkrar linern med i hörnen. Ser mycket bra ut faktiskt.

Jaha där ser man, kan du vid tillfälle ta några bilder för illustration, vore mkt intressant och se.
För övrigt verkar det svårt för att inte säga näst omöjligt att få någon att ta ett svetsjobb här i Örebro utan att de får leverera duk samtidigt. ringt runt som en galning.
Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #5 skrivet: april 19, 2018, 21:04:40:40 »
Jaha där ser man, kan du vid tillfälle ta några bilder för illustration, vore mkt intressant och se.
För övrigt verkar det svårt för att inte säga näst omöjligt att få någon att ta ett svetsjobb här i Örebro utan att de får leverera duk samtidigt. ringt runt som en galning.

Här är ett par bilder monterat.

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #6 skrivet: april 21, 2018, 08:20:04:04 »
Vad får du ge för linern ca?

Utloggad Palle65

Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Celie

  • Gäst
Celie
SV: Poolrenovering frågor ang liner uppfästning
« Svar #8 skrivet: augusti 10, 2019, 10:05:15:15 »
Du har möjligtvis ingen bild på din pool fylld? Letar efter bilder på den turkosa linern men hittar ingenstans

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan