CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Teknikrum, nedgrävt eller inne i förråd?  (läst 1914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danb

Teknikrum, nedgrävt eller inne i förråd?
« skrivet: juli 04, 2020, 18:47:46:46 »
Till polen vi tittar på kan man beställa ett litet teknikrum för nedgrävning (i glasfiber). Det verkar smidigt då det kommer förkopplat.

Jag har förberett från ett förråd i huset med två st 110mm rör som kommer upp ur plattan i förrådet och går fram till där poolen tänkt grävas ner. Vad är att föredra? Det nedgrävda hamnar riktigt nära poolen. Det som är i förrådet blir 10 meter extra slang. Förrådet är uppvärmt året om, det nedgrävda är oisolerat.


Bilden visar alternativet som  grävs ner i direkt anslutning till poolen.

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Teknikrum, nedgrävt eller inne i förråd?
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2020, 21:59:17:17 »
Hej,
Det kan låta en hel del av pumpen. Inte fridfullt att ha detta ljud för nära poolen. Jag byggde denna del i garaget.

Lättare att komma åt i markplan om något behövs åtgärdas. En av mina anledningar att det blev garaget och inte nergrävt var att undvika frostsprängningar. Vidare att kunna backspola utan att ligga på marken.
Vidare har jag grävt ner rör som för bort vattnet vid backspolning.

Roger

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag