VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Niveko eller annan PP-pool i Stockholm!  (läst 16985 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PeeGee

Niveko eller annan PP-pool i Stockholm!
« skrivet: maj 01, 2014, 22:30:47:47 »
Hej alla,

Min familj och jag går i funderingar på att införskaffa en pool i år, och har fastnat lite för Nivekos produkter då dom verkar fina och smidiga att installera.

Några funderingar som jag klurar på är om det tex lönar sig att köpa en plug and play pool med alla teknik klar istället för att låta en entreprenad koppla in allt? Någon som jämfört priserna? Niveko har även ett alternativ att köpa hela teknikrummet klart som en separat enhet om man väljer en vanlig skimmerpool, det kanske också är ett bra alternativ?

Vi bor i stockhomstrakten och vad jag förstår så är det då Stenings som gäller för Nivekopooler, är det någon som har erfarenhet av dessa?

Mvh / Patrik
« Senast ändrad: juni 03, 2014, 10:22:46:46 av PeeGee »
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Rasmus

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2014, 09:14:34:34 »
Hej

Vi installerade en Niveko skimmerpool förra året (Icke plug-n-play). Installationen av pump och filter tar inte många timmar, speciellt inte för de vana hantverkarna, så om det bara är en ekonomisk fråga så är det inte värt att köra på plug-n-play. Däremot kan man ju tycka att det utseendemässig är bättre att ha tekniken nedgrävd tillsammans med poolen.

Gissar att ni skall koppla på någon form av värme (Värmepump/solfångare) till poolen och då måste ni ju ändå koppla lite slangar även till en plug-n-play.

Mitt tips är helt enkelt att begära två offerter av både poolfirman och installatören och sedan bara jämföra.

PP-Pool 3,5x7 från SöderroGård.
GullbergJansson PACW1V-15
http://poolbygget.wordpress.com/

Roddaren

  • Gäst
Roddaren
SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2014, 07:47:23:23 »
Hej,

Vi installerade in en plug and play overflow pool med swimjet, salt klorinator och värmeväxlare för bergvärme  inomhus i mars -14. Vi frågade ett antal leverantörer på prisbilden för en special storlek eftersom utrymmet för poolen redan var definerat.
Det jag skulle kolla upp är:
1. Fler leverantörer av polypropelene pooler. Det finns fler som levererar typ plug and play.
2. Hur stort är teknikrummet.
3. Hur har dom förstärkt vägg från teknik rum mot pool samt buffert tank.
4. Trappans underbyggnad hur är den gjord.
5. Kan dom anpassa designen av poolen eller bygger dom mot ritningar och kan inte justera dessa.

Den sista punkten är kanske inte ett krav för din installation men det visar om tillverkaren faktiskt har en seriös konstruktör som kan sina saker. Vi noterade stora skillnader på denna punkt mellan leverantörerna som gjorde vårt val enklare. Har inte ångrat mej eftersom vi kunde bolla ideer och fick väl genomtänkta lösningar på vår pool. Lycka till!

Utloggad PeeGee

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #3 skrivet: maj 04, 2014, 11:53:23:23 »
Stort tack för värdefull information.

När det gäller produktval så har jag försökt läsa på massor om PP-pooler, och min uppfattning är att poolerna från Niveko verkar hålla mycket god kvalité och tycks få mycket beröm av tidigare köpare. Har även kollat en del på Poolnet's produkter, som också verkar vettiga.

Det som verkar lite lurigt är att hitta likvärdiga/motsvarande leverantörer i Stockholm, Nivekos närmaste verkar vara Stenings i Strängnäs och jag har inte hittat mycket information eller andras erfarenheter om dom.

Jag får som sagt jaga vidare och kolla med dom leverantörer jag lyckas hitta, går ju även att anlita leverantörer i södra delarna av landet även om det såklart vore praktiskt att kunna åka förbi eventuell butik lokalt.
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #4 skrivet: maj 17, 2014, 08:22:55:55 »
Hej

Vi tillverkar Luxlama PP Pool i Malmö och alla kunder är välkomna ner att titta på tillverkningen.

Fråga du får ställa:
Om något händer med poolen, kommer du få hjälp från tjeckiskt företag?

Med vänlig hälsning,

Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Ryan65

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Strängnäs
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolentreprenör
    • Visa profil
    • Stenings.se
SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2014, 23:24:23:23 »
Hej PeeGee.
Ni är välkomna till oss för mer information,
Det finns även en demopool vid butiken i strängnäs.
Tobbe Stening
Tobbe Stening

Utloggad Poolhollviken

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #6 skrivet: maj 19, 2014, 23:51:33:33 »
Dessvärre dålig erfarenhet av dessa! Totalt sönderblekta på 3 somrar !!! Skickar bilder om du vill se!

Utloggad Poolhollviken

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #7 skrivet: maj 19, 2014, 23:56:41:41 »
Bild

Utloggad PeeGee

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #8 skrivet: juni 01, 2014, 22:12:58:58 »
Hej alla,

Har följt råden från er på forumet och även kollat andra leverantörer av PP-pooler, dock fortfarande mycket att reda ut känner jag.

Är det någon som jämfört PP-leverantörer sedan tidigare, som har erfarenheter att delge? Är det det någon som jämfört och kan berätta om för och nackdelar med dom pooler som tex levereras av Niveko, Poolnet och Poolteam/Luxlama?
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Rasmus

SV: Nivekopool i Stockholm!
« Svar #9 skrivet: juni 02, 2014, 08:20:46:46 »
Just med pool blir det ju ofta svårt att hitta någon som kan svara objektivt eftersom väldigt få här har provat på olika sorter/tillverkare. De flesta talar ju oftast lite extra väl eller illa om det man själv valt :-)
Jag har haft möjligheten att bygga och leva med 4 olika pooler genom åren (vi flyttade en del när jag var liten), alla från olika tillverkare och konstruktioner. Jag skulle inte säga att någon av dem har känts som ett felköp. Alla har haft små brister men de glömmer man ganska snabbt och bara njuter :-)

När jag tittade runt på PP-pooler vintern 2012 så var mitt intryck att Niveko var stabilare i sin konstruktion (tjockare material och kraftigare armering). Jag var ute och klämde och knuffade på tre olika tillverkare. Tror det var Niveko, Poolnet och någon i Malmö. Det som fällde avgörande för mig var dels den stabila konstruktionen och att jag bor ett par hundra meter från en Niveko-försäljares butik men även för att jag läste en tråd här på forumet där någon hade upptäckt läckage i de förinstallerade rören på en Niveko-pool men att Niveko´s servicetekniker hade varit på plats inom ett dygn och fixat det. Det kan ha varit en slump men det gjorde att jag kände mig lite tryggare.

Nu tror jag att alla PP-pooltillverkare har slutat med det men jag skulle ju ha hållit mig ifrån en pool med vattenfylld trappa. Känns som att vattnet under trappan kommer att bli ganska så äckligt med tiden.

Ett tips som gäller i alla större affärer är att titta på allabolag.se
Hur ser ekonomin ut i företaget. Vem sitter i styrelsen, vilka andra bolag är personerna engagerade i, hur går det för dem?
PP-Pool 3,5x7 från SöderroGård.
GullbergJansson PACW1V-15
http://poolbygget.wordpress.com/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan