Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Galet projekt. Budget 0  (läst 23708 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #10 skrivet: juni 15, 2006, 07:00:13:13 »
Du måste skämta   :o
Att gräva ut en pool som ska bli 10x5 meter för hand kräver en HULK.

Men lycka till  O0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #11 skrivet: juni 15, 2006, 07:45:46:46 »
Jag får vara posetiv och säga " någon måste bli den första" :P Ang tjälen så e det mer än över här nere oxå. (gbg) frågan är hur mycket en ev pool skulle röra sig om man gjöt det på den berggrund som vi har... (allt e berg, max 2m jord). Som sakt, det återstår att se. hoppas jag kan börja gräva imorgon trots skolavslutningen. (kommer bli mycket jobb att gräva för hand men desto roligare sedan) :P

Nu skall jag vara lite elak  ;)

Jag undrar om du inte skall ändra dina prioriteringar (även om pool är viktigt för ett fullvärdigt liv  ;D )

1. Skaffa körkort + bil (om du inte redan har det)
2. Skaffa dig en inkomst (om inte annat kan du plocka bär eller fiska gädda för försäljning till frankrike, de betalar bra - kontakta "fiskuppköparen" på din ort)
3. Spara ihop de pengar som krävs för att bygga dig en pool som inte kräver så mycket jobb - och håller tätt.
4. Bygg poolen
5. Bada!

OM du gjuter en pool, se i alla fall till att gjuta den så att den går att komplettera med en liner den dag du har råd med det.

Ett tips för obeskattad inkomst - Plocka bär och koka sylt och/eller gele, gå sedan runt på campingar och sälj hemkokt sylt till turisterna, det brukar betala sig ganska bra.

I vilket fall, se till att ta kort på ditt projekt, jag ser fram emot fortskridandet - om du vill kan vi göra en egen avdelning åt dig i bildgalleriet. (antar att du har kameramobil  ;) ;D ;) )
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Hogge57

SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #12 skrivet: juni 15, 2006, 08:10:38:38 »
Jag tänker också var lite elak.
Om du vill ha ett arbete så bör du även sträva efter att utrycka dig väl i både tal och skrift. Samtliga dina inlägg i denna tråd är spåkligt under all kritik. Jag hoppas att du inte talar lika illa som du skriver............Om du tar denna kritik som ett gott råd och inte som ett "påhopp från en gnällspik" så tror jag att dina chanser att få ett arbete ökar markant.
Lycka till med både poolbygget och arbetssökandet, jag kommer med intresse att följa denna tråd.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #13 skrivet: juni 15, 2006, 10:14:27:27 »
Först och främst:

Gustavsson: Som jag sa innan så är det mest berg, skall gräva för hand för att det inte skall kosta något. :P Dessutom så är ju pool bygget planerat att vara färdigt INOM 5 år. :P dvs jag har inte brottom. :P

Hogge57: Va hur elak du vill. :P Men eftersom alla här förstår vad jag skriver så lägger jag inte ner massa tid och energi på att det skall stå korrekt. E man gammal van dator användare så blir det "data-slang". :P och tons av smileyes.

och som svar till rickard: fan skall jag säga? visst kan jag ändra mina prioriteringar men då blir det ju inte början av en pool inom 5 år... inte äns börja. :P här skall det grävas. om det blir ett hål i 4 år och ingen pool gör mig inte så mycket. bara jag får börja. :P

jaja som ni kanske förstår så går kritik ner i holken sålänge det inte gäller själva byggandet av en pool. Ha de bra länge era lyckliga pool ägare. :P
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #14 skrivet: juni 15, 2006, 10:39:38:38 »
Det man ger sig f-n på klarar man!

Du kommer ju att få fin träning också!

Utloggad p1sson

SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #15 skrivet: juni 15, 2006, 10:53:44:44 »
jag känner en frisör!!!!
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #16 skrivet: juni 15, 2006, 12:08:22:22 »
p1sson. undra om man inte kan åtala dig för förnedrande inlägg nu, men men det e la ändå inte vad detta forumet e till för.

Synd att du som känner en frisör inte har möjlighet att visa ett kort av dig.
Ditt inlägg känns ju lite... lustigt, när du inte visar hur du ser ut själv.

Det kanske e så att du känner en frisör pga någon nära dig klipper sig (för du kan ju vara "flintis") eller kanske e det så att du e så stolt över dit eget hår så att du måste snacka om andras (varå skev bild).

Hur som helst så kan jag bara säga grattis, du kanske t.o.m får rabbat när du ansar skallen. Vad vet ja.
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Utloggad aromata

SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #17 skrivet: juni 15, 2006, 12:20:04:04 »
Galna projekt behövs! Tänker ingen utanför ramarna så händer inget. Ungdomar är ofta bättre än äldre på att tänka på tvärs - beroende på mindre låsningar och mindre erfarenhet.

Många (alla?) stora ideér har initierats av galenpannor som folk i början har skakat på huvudet åt.

Men nästan alla galna ideér faller platt när man tvingas se verkligen i vitögat. De som klarar sig blir succeer.

Huruvida detta projekt blir platt fall eller inte visar sig om fem år. Min personliga gissning är att det antingen slutar med ett mindre halvfärdigt hål eller i bästa fall med en pool med liner.

Utloggad p1sson

SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #18 skrivet: juni 15, 2006, 12:34:10:10 »
Det finns en sid sponsor längst ned på denna sida leta där!!!!

http://www.alltgratis.com/
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Galet projekt. Budget 0
« Svar #19 skrivet: juni 15, 2006, 12:37:59:59 »
haha. sant så sant så. Men precis som du sa. Vi får se hur det gått inom 5 år. Jag antar att det kommer bli x antal positiva inlägg och x*y negativa inlägg om att jag e galen och helt dum i huvudet.

Men tänk va roligt jag kommer ha ifall det blir något. :P Muhaha.
Unga personer har lättare att "dröma" fram projekt eftersom dom oftats inte har någon vidare uppfattning av pengars begränsningar. Där äldre ser hinder (pga pengar, mängd arbete, tids åtgång) ser oftast unga bara möjligheter. Visst kostar det pengar men då försöker man komma på någon man KAN göra ist för vad man INTE kan göra pga ekonomin.

Som sakt, detta skall bli kul. Jobbigt men kul.
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag