VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: PHU Anita / www.phuanita.com / P.H.U. ANITA IMPORT-EXPORT / Poolbutik  (läst 5433 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Under årens lopp har en del kritik riktats med nämnda företag och personer på ledande befattning, enligt företaget har kritiken varit obefogad och alltså att jämställa med förtal, och de har därför via sina Jurister meddelat att polisanmälan kommer att ske om vi inte raderar både personuppgifter, och all kritik som framförts mot företaget eller ansvariga inom företaget.

Jag som äger och driver Poolforum har ingen erfarenhet av företaget eller personerna bakom, och kan därför inte ta ställning till vad som är förtal och vad som är fakta. Jag utgår från att företagsledningen är seriös och har bättre insyn i sakfrågorna än vad jag har, och att deras jurister kan Svea rikes lag.

Då rättsläget, enligt mina jurister, i fall som dessa är oklart har vi valt att radera/censurera varje nämnande av företag eller person som har samröre med detta företag. Vi har även editerat eller raderat ämnen och inlägg där företag eller person i ansvarsställning nämns.

Framöver kommer vi att automatiskt censurera namn och företagsnamn om/när nya ämnen eller inlägg skrivs där dessa "ord" nämns.

Jag utgår också ifrån att personerna bakom företaget även fortsatt kommer att övervaka så att ingen felaktig kritik tillåts framföras i forumet - så i vissa fall kanske radering eller editering sker i efterhand - efter att jag gjorts uppmärksam på inlägg som anses vara förtal.

Vi kommer inte heller att tillåta positiv kritik rörande företaget, eller produkter som säljs av detta företag, eller personer verksamma i företaget, då det inte säkert kan anses vara fakta som publiceras. Reglerna rörande radering av "positiv kritik" är mitt eget beslut, och har inte med Rikets lagar att göra, det tillhör istället forumets regelverk. Anmäl gärna till mig om det slinker in nåt som jag missar.
 
Jag kan debattera rättsläget i detta ämne på ett generellt plan, men som sagt, varje form av kritik eller beröm, eller ens diskussion rörande företaget ifråga, eller personerna bakom, eller de produkter de säljer, är från och med nu stoppad i forumet.

För all framtid.

/Admin Rickard Marklund
« Senast ändrad: oktober 13, 2021, 12:11:14:14 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan