VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur täppa igen utloppshål?  (läst 4370 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyS

Hur täppa igen utloppshål?
« skrivet: juli 14, 2012, 13:16:17:17 »
Med vårt poolpaket från Bestway (strl 457x91 cm) så följde det med två "plast-pluggar" (se bild).

De är inte beskrivna varken i manual eller i den medföljande instruktionsfilmen. Men antar att de är tänkta som pluggar för in- resp utlopp.

Kruxet är bara att jag inte lyckas få in dem där, i hålen - det är för trångt (alt pluggarna är något för grova).
Är det ngn som kan verifiera att det är just som pluggar för in/utlopp som dessa skall användas - och i så fall också tipsa om hur man gör...

Vi har just nu rejäl utmaning vid byte av filterpatron (eller vid jobb med saltvattensystemet/maskinen) då vi (i brist på pluggning) måste höja upp alltihop ovan vattenytenivån för att inte vattnet skall forsa ut.

Ngn kanske har andra tips på temporär "pluggning" annars?

Poolgiganten

Utloggad elvings

SV: Hur täppa igen utloppshål?
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2012, 13:56:09:09 »
Har för mig att jag pluggade min bestway från poolens insida när jag grejade. De gick dock inte att trycka inte långt.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad TommyS

SV: Hur täppa igen utloppshål?
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2012, 14:01:54:54 »
Har för mig att jag pluggade min bestway från poolens insida när jag grejade. De gick dock inte att trycka inte långt.

Det är från insidan jag försöker. Minns du om det var den här typen av "pluggar", enl ovanstående bilder?

Utloggad elvings

SV: Hur täppa igen utloppshål?
« Svar #3 skrivet: juli 14, 2012, 14:23:45:45 »
Jepp blåa fula obegripliga proppar som ej var måttanpassade
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad wanegardh

SV: Hur täppa igen utloppshål?
« Svar #4 skrivet: juli 14, 2012, 16:59:13:13 »
Jag pluggade det nedre utloppet med pluggen.
Inga problem att få in den.

Utloggad FreddePool

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur täppa igen utloppshål?
« Svar #5 skrivet: juli 14, 2012, 17:56:11:11 »
Passformen är helt beroende på hur hårt man dragit slangklämman på utsidan på slangen.
Brukar få släppa lite första gången varje säsong för att få dit dem.  Behöver inte sitta så långt in, vattentrycket håller dem på plats.
Rampool 3,05 + sandfilterpump + solfångare

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag