VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Linser missfärgad och torr över vattenytan  (läst 918 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jarlen

Linser missfärgad och torr över vattenytan
« skrivet: juli 17, 2018, 13:46:28:28 »
Jag har ett delikat problem. Saken är den att i
min runda pool så får linern ta stryk av solen eftersom jag inte använder någon pool täckning. Det är framförallt i den delen som vetter mot syd. Det blir bruna fläska på den och den verkar torr. Förmodligen så är det mjukgöraren som anhopar sig. Jag har nu konstant höjt upp vattennivån. Under den nya nivån så har linern återgått till sin ursprungliga kulör och färg. Jag har en bubbelplast täcknin, men den avhkälper ju inte problemet eftersom den flyter på ytan och täcker således linern ovanför. Jag tror att det en väldig hög värme på linern på den här sidan. Jag har en idé som jag vill dryfta här på forumet. Det är helt sonika att spraya duken med solspray med högsta solfaktorn. Är det någon som ser någon risk med detta förfarande. Kan jag förvärra problemet med att göra på så vis? Är det någon som har några förslag på hur jag kan komma till rätta med problemet. PS jag bytte linern för några år sen, och det var samma problem med den gamla linern.

Jag tackar på förhand för de förslag jag får. JARLEN

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Linser missfärgad och torr över vattenytan
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2018, 16:35:12:12 »
Solspray  :) alla sätt är väl bra utom dom dåliga... jag tror nog inte det skyddar mot smuts o fett, för det är de du får,, smuts o fett som ligger på ytan ha lätt för att bränna in o fastna på solsidan, det gör det hos all, det handlar nog mest om underhåll , att hålla vattnet så rent som möjligt men även att använda rengöringsmedel som är till för just vattenlinjen, spraya o gnid, efter blir ytan lita blankare o halare , vilket håller undan det värsta på ett tag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan