CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad är rätt  (läst 2576 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DBack

  • Gäst
DBack
Vad är rätt
« skrivet: september 02, 2013, 18:20:11:11 »
Hej alla!

Jag inser att jag kommer få lika många olika svar som antalet svar totalt men ändå.

Jag har fått offert från Folkpool och en från Poolkungen. Priset är jämförbart men Poolkungens poolpaket är 3,5x6 och Folkpools 3x6. Vad ska man välja?

Enligt säljaren på Poolkungen har de generellt lite högre kvalité på tillbehör. Det är lätt för en säljare att säga... men Poolkungen skickar med en värmeväxlare på 75 W (vet inte märke men det är standard från katalog) och Folkpool en Phalens på 40 W (som är standard ur katalog). Om jag förstår saken rätt så har Folkpool en plyfastomme medan Poolkungen har en förzinkad plåtstomme.

I mina öron låter Poolkungens erbjudande bättre men jag har aldrig köpt/byggt pool tidigare och kan behöva second opinions.

Jag kommer dock inte gå över och fundera på thermopool, betongpool, rund pool etc. Det funkar inte med de premisser jag verkar inom.

Tack!

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Vad är rätt
« Svar #1 skrivet: september 02, 2013, 18:36:40:40 »
Exakt så skall du ställa frågan..... till folkpool, låt dem försvara sin lösnings födelar,  om dom istället väljer att prata skit om konkurrenten... ja då är ju valet givet

Utloggad MathiasS

SV: Vad är rätt
« Svar #2 skrivet: september 02, 2013, 19:00:59:59 »
Varför inte lista den utrustning du får med poolerna så kan någon här tycka till?
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Dack

  • Gäst
Dack
SV: Vad är rätt
« Svar #3 skrivet: september 02, 2013, 20:59:49:49 »
Det är inte lätt för i offerterna framgår inte någon närmare spec utan det anges tex värmeväxlare 65 kW och man får fråga efter märken. Det är dock standardsortimentet från både poolkungen och Folkpool så det kanske är någon annan som är insatt?

Jag dubbelkollade och såg då att Folkpool angav att värmeväxlaren är på 75 kW och inte de 40 jag skrev först.

Utloggad Ingvar

SV: Vad är rätt
« Svar #4 skrivet: september 02, 2013, 22:03:01:01 »
Fundera över om du tycker att salt i poolen och klorgenerator verkar intressant. I så fall är trästomme att föredra framför plåt. Avståndet till och intrycket du får av återförsäljaren är naturligtvis också viktigt.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Erica

SV: Vad är rätt
« Svar #5 skrivet: september 02, 2013, 22:37:38:38 »
Skillnaden i storlek mellan de två är inte betydelselös, om du finner dem lika i övrigt. Om du vill simma runt "varv" som motion så är nog detta svårt på 3.0 m men fullt möjligt om än inte så perfekt på 3.5 m.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag