CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool utan klor  (läst 15287 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Pool utan klor
« Svar #10 skrivet: april 19, 2013, 09:01:09:09 »
Annonsvarning...?  :o

Av din första tråd tänkte jag att det var ju kul att du hittat något som fungerade... När jag sedan läste vidare blir det mer och mer klart att du bara vill försöka sälja systemet och få lite gratis annonsering här på forumet.

Det är ju olyckligt att du rackar ner på Erica, du kommer att få betydligt mycket färre "vänner" här genom en otrevlig attityd.

Sen får dina svar lite av en "Google translate formulering" vilket gör mig ännu mer misstänksam om att du bara "annonserar"...

Är det verkligen din pool så får jag gratulera till att du är nöjd och kan simma trots din klor-allergi. Försöker du bara annonsera kan jag ju berätta att du misslyckats fatalt...

AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #11 skrivet: april 19, 2013, 09:08:01:01 »
Annonsvarning...?  :o

Av din första tråd tänkte jag att det var ju kul att du hittat något som fungerade... När jag sedan läste vidare blir det mer och mer klart att du bara vill försöka sälja systemet och få lite gratis annonsering här på forumet.

Det är ju olyckligt att du rackar ner på Erica, du kommer att få betydligt mycket färre "vänner" här genom en otrevlig attityd.

Sen får dina svar lite av en "Google translate formulering" vilket gör mig ännu mer misstänksam om att du bara "annonserar"...

Är det verkligen din pool så får jag gratulera till att du är nöjd och kan simma trots din klor-allergi. Försöker du bara annonsera kan jag ju berätta att du misslyckats fatalt...

Jag har inte något att annonsera.
  Jag säger inte att deras kontakter och inte lämna länkar! Vi diskuterar ett ämne som är bättre! Jag säger att jag har sagt till mig att du har! Hur då, för att prata =) om du inte laddar upp bilder och så vidare! Ja, jag använder Google translate! Jag vet inte mycket svenska - och detta är ett stort problem som jag vet inte språket)))!

Utloggad MathiasS

SV: Pool utan klor
« Svar #12 skrivet: april 19, 2013, 09:10:25:25 »
Annonsvarning...?  :o



Vadå, tycker du inte det är naturligt att med hjälp av google translate engagera sig i ett pyttelitet forum i ett pyttelitet land med en pytteliten poolmarknad som privatperson utan något att sälja? Det verkar ju öhh, helt naturligt. Eller så har man en produkt som är osäljbar på den lokala marknaden och man måste hitta något annat ställe att kränga på.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad karasp

SV: Pool utan klor
« Svar #13 skrivet: april 19, 2013, 16:01:31:31 »
Jag skulle gissa att här får alla grönt hår p.g.a kopparn

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #14 skrivet: april 19, 2013, 16:50:51:51 »
Jag skulle gissa att här får alla grönt hår p.g.a kopparn

 >rulla<

Utloggad TommyC

SV: Pool utan klor
« Svar #15 skrivet: april 19, 2013, 20:25:28:28 »
Vadå, tycker du inte det är naturligt att med hjälp av google translate engagera sig i ett pyttelitet forum i ett pyttelitet land med en pytteliten poolmarknad som privatperson utan något att sälja? Det verkar ju öhh, helt naturligt. Eller så har man en produkt som är osäljbar på den lokala marknaden och man måste hitta något annat ställe att kränga på.
;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Pool utan klor
« Svar #16 skrivet: april 19, 2013, 23:20:17:17 »
Jo ju mera man läser desta mer börjar det likna TV-shops reklam... Användandet av (ofta helt felaktigt) datoröversatt svenska är ju ytterligare ett tydligt tecken. Jag känner igen den stilen från diverse mail-spam som kommer med jämna mellanrum. Att TS påstår sig inte vilja sälja in någonting motbevisas ganska tydligt av det som han/hon skrivit. Som jag skrev i mitt första svar, sådana här system finns med olika bakgrund och jag har själv sett en pool med detta. Men som sagt, det har klara begränsningar. Att sedan påstå att det hela skulle bero på att vår bekant inte kör systemet rätt står ju dessutom i motsats till att systemet skulle vara enkelt att hantera. Personen i fråga har dessutom haft pool i många år och får räknas som klart erfaren i sammanhanget.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool utan klor
« Svar #17 skrivet: april 20, 2013, 01:25:40:40 »
Bara så att alla förstår.
Jag inser att detta är reklam, men den är så dålig att den talar för sig själv...

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag