VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot, vad rekomenderar ni?  (läst 7312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« skrivet: april 01, 2009, 16:47:04:04 »
Hej,
Vi funderar på att investera i en poolrobot, gärna en som kan ta väggarna med.
Vad säger ni? vad ska man köpa som är prisvärt?
Ha det bra
Stefan

Poolgiganten

Utloggad kalle950

SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #1 skrivet: april 02, 2009, 22:54:45:45 »
Varför väggarna, där fastnar det väl inte skräp bortsätt från vattenlinjen, och den får man nog skrubba för hand i vilket fall?

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #2 skrivet: april 03, 2009, 15:53:31:31 »
Jag har en Indigo från Folkpool som tar botten och väggar. Detta gör den mycket bra. Vattenlinjen har jag aldrig behövt skrubba för hand. Men mycket av städtiden går åt till att städa kring vattenlinjen, vare sig man tycker att det behövs eller ej. Om jag fick välja, skulle jag vilja ställa in poolroboten till att kanske tre gånger av fyra enbart städa poolbotten. Prisnivån är dock lite högre för att få en poolrobot med tillräckligt flexibla inställningsmöjligheter.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #3 skrivet: april 03, 2009, 17:45:47:47 »
Så med andra ord är en poolrobot som endast tar botten helt OK.
Vad säger ni som har en?
/ Stefan

Utloggad Pea

SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #4 skrivet: april 05, 2009, 17:30:13:13 »
jag brukar damsuga 1 gång / 7-10 dagar. är det verkligen värt 10.000 kr för en poolrobot för att slippa damsugningen? är ju lite meck med en poolrobot också.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #5 skrivet: april 05, 2009, 18:08:41:41 »
Kan hålla med dig Pea, men saken är den att jag har ett helt gäng med björkar som är lite tråkiga.
Vi funderar ju på tak och isf är roboten helt onödig, men vi har ju inte riktigt bestämt oss än.
Vi får se vad det blir.
Ha det bra
/Stefan

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #6 skrivet: april 05, 2009, 18:42:17:17 »
Det är inte trevligt att dyka ned i en pool när det ligger skräp på botten, och definitivt inget man vill ha om det kommer gäster. Där är jag betydligt mer noga än när det gäller städningen i huset. Under intensiva baddagar städar jag poolen varje eller varannan dag. Men utan poolroboten, skulle jag nog fått lov och släppa på kraven rejält. Särskilt skönt är det att släppa i roboten i förväg inför besök av gäster, då man föredrar att syssla med andra förberedelser än att stå och dra runt med pooldammsugaren.

Men för den som har en mindre pool och dessutom är tveksam avseende kostnaden, är poolrobot definitivt något man kan vänta med till nästa säsong.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #7 skrivet: april 05, 2009, 22:04:54:54 »
Precis så är det ju Ingvar  <hmm> man vill ju göra annat än att stå med dammsugaren.

Utloggad Trulspool

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg/Sverige
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #8 skrivet: april 10, 2009, 11:12:39:39 »
Jag är själv inne på att skaffa en robot, men har tyckt att det är för dyrt.
Jag fick i dagarna Folkpools nya katalog, och ser att dom har en ny mindre robot som bara tar botten för 5990:- (dom har dessutom 10% rabatt nu)

http://www.folkpool.se/Pooldammsugare/RoboCleaner-Automatisk-poolrobot-4950205

Har ingen aning om den är bra eller inte, men i morgon har dom öppet hus, så jag tänkte åka dit och förhöra mig.
Någon som vet något mer om denna robot som verkara vara ett prisvärt alternativ?
Folkpool Classic 3x6

Utloggad zek

SV: Poolrobot, vad rekomenderar ni?
« Svar #9 skrivet: april 11, 2009, 10:57:19:19 »
Är det någon som sett eller testat living quality´s poolrobot, riktigt bra pris på en som tar vägarna också ca 11000kr. Tydligen Kinaimport men skall hålla minst lika hög kvalitet enl. Lasse på LQ (Han talar förstås i egen sak) som de övriga man ser på marknaden för 20000-25000kr.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag