CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PH 6.4  (läst 4164 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: PH 6.4
« Svar #10 skrivet: juni 26, 2016, 19:54:46:46 »
Bra att du hittade felet. Stickorna får sämre livslängd vid lagring i hög temperatur eller hög fuktighet men vad de menar med det hittar jag ingen definition av. Lagras i rumstemperatur står det på burken.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad rotensson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: PH 6.4
« Svar #11 skrivet: juni 27, 2016, 14:18:57:57 »
Litar inte på stickorna, hittade en firma som sålde en digital ph-mätare a' 900:-
Lite väl dyrt, men man såg namnet på mätaren och googlade det och hittade den för 160:- ink frakt från Kina.

Utloggad butthead

SV: PH 6.4
« Svar #12 skrivet: juni 27, 2016, 14:26:58:58 »
Kan du länka till den?
Annars antog jag att Aquachek är kvalité.
5,5x3,7m oval ovanjordspool "Westminster". 1.2m baddjup. 9m2 solfångare med ventil från Aliexpress och egengjord styrning. Gullberg & Jansson 5 kW. Optima sandfilter med 0,33hk pump. Solfilm.

Utloggad TommyC

SV: PH 6.4
« Svar #13 skrivet: juni 27, 2016, 19:35:29:29 »
Aquachek har fungerat bra för mig. Ska man betala dyrt för en bättre mätare så tycker jag att det ska vara en där det finns dokumentation på hur stor onoggrannheten maximalt kan vara. Titta på t ex Scuba II som någon här rekommenderade eller den dyra som Pahlén säljer. Ingenting blir automatiskt bra för att det är digitalt eller automatiserat.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: PH 6.4
« Svar #14 skrivet: juni 28, 2016, 01:04:53:53 »
Jag tror jag har hittat problemet. Jag köpte ett kit med phenoltabletter och testade. Då fick jag 7.2. Aquachek visade fortfarande 6.4. Jag körde pH+ igen med 2dl pulver och fick 7.4 med phenolkitet, men fortfarande 6.4 på Aquachek. Stickorna har bäst före 2018 och jag köpte Aquachek och stickor för två veckor sedan, så jag får reklamera den produkten. Jag var dock nog med att stänga burken när jag hade tagit upp en sticka.
Tycker att jag läser alldeles för många liknande upplevelser med den där produkten. Undrar varför den verkar fungera så ostabilt?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad rotensson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: PH 6.4
« Svar #15 skrivet: juli 04, 2016, 15:57:39:39 »
http://www.lightinthebox.com/sv/0-1-ph-kompensation-meter-atc-temperaturhushalls-akvarievatten-surhetsgrad-matare_p2057189.html
Jag kollar vad mitt vatten från vattenverket har för PH och det stämmer exakt med den här utrustningen. Med stickor kunde det slå olika beroende på olika stickor.

Utloggad butthead

SV: PH 6.4
« Svar #16 skrivet: juli 04, 2016, 16:03:54:54 »
Tackar. Har du något för klor också? Vad har man påsarna till?
5,5x3,7m oval ovanjordspool "Westminster". 1.2m baddjup. 9m2 solfångare med ventil från Aliexpress och egengjord styrning. Gullberg & Jansson 5 kW. Optima sandfilter med 0,33hk pump. Solfilm.

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: PH 6.4
« Svar #17 skrivet: juli 04, 2016, 19:20:06:06 »
Aquacheck,  ph 6.6 och med scuban 7,4 för mig

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag