VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?  (läst 3773 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad trexen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #10 skrivet: juni 26, 2017, 14:00:23:23 »
Som MathiasS säger så ska du absolut renovera pumpen, glöm inte att ta massa bilder för då är det enkelt att se tillbaka när du ska få ihop grejerna igen samt bra ifall någon annan nybörjare ska göra samma sak.

Poolgiganten

Utloggad MackeWesen

SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #11 skrivet: juni 26, 2017, 14:19:55:55 »
Okej, men då skulle jag även vilja byta alla andra packningar när man ändå byter axeltätningen! Som dom vissa i folkpools klipp! Och hittar flera olika till victoria pumpar? Nån som vet exakt vilken jag ska ha?http://www.spapartsnordic.se/produkt_oversikt.php?Cat_ID=41

Utloggad nyburjare

SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #12 skrivet: juni 26, 2017, 15:08:38:38 »
Skicka bilden på märkskylten till butiken så blir det rätt

Utloggad MackeWesen

SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #13 skrivet: juni 26, 2017, 15:20:45:45 »
Har prata med dom nu och skickat bild på skylten! Återkommer efter utfört arbete! Tack för tipsen! O0

Utloggad MackeWesen

SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #14 skrivet: juni 26, 2017, 17:32:10:10 »
Bara en fråga jag inte fick svar på, är det en 1 fas eller 3 fas pump jag har? Med tänkte på att det står 230/400v ? På el centralen har jag en brytare för pump en för lampor (manöver) och en för el värme. På el centralen inne i huset har jag 3 automat säkringar som går till centralen i pumphuset! Är de tre automat säkringar för det är en 3 fas eller är var och en för varje brytare? Med risk för att kanske låta jäkligt dum men är extremt okunnig gällande el! ( är första huset)

Utloggad TommyC

SV: Nybliven pool ägare behöver lite expert hjälp?
« Svar #15 skrivet: juni 26, 2017, 18:23:08:08 »
På etiketten står modellnummer 38774 vilket är en trefaspump. Den finns i enfasutförande eller snarare tvåfas vilket åstadkomms genom en motorkondensator som fasförskjuter den enda fasen som matar motorn så att den får två faser.

Svaret grundar jag på:
http://pdbdocs.astralpool.com/tablasTecnicas/TAB12_Victoria_Plus_AP_v01_2017.pdf
http://pdbdocs.astralpool.com/curvas/COR12_38770_vict_plus_AP_v01-2007-12-07.pdf

Det är tillåtet att vara okunnig på el men då måste man vara medveten om sina begränsningar  vilket du verkar vara.  :)
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan