CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Anslutning till Azuro BP  (läst 771 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anki_79

  • Gäst
Anki_79
Anslutning till Azuro BP
« skrivet: september 04, 2020, 14:22:49:49 »
Hej!

Jag har införskaffat en poolvärmepump enligt nedan. Jag har anslutit den med 50 mm PVC-slang till ett bypasskit. Tanken är att nästa år bygga en röranslutning till pumphus etc.
Jag hade två frågor som jag hoppades att någon hade kloka tankar kring. För det första är flödet ganska högt och jag kan inte få ner det. Jag har en pool med tillhörande pump från JF Fritid.
För det andra hoppar inloppsslangen ut och jag funderar på om det beror på att det är just slangar eller om det kan vara något annat. Det står ju att det går att ansluta med rör eller slang så det borde ju fungera lika bra med slang. Det är en klämring som man sätter på slangen och sen skruvar åt muttern.

https://www.rubinpool.se/produkter/poolvarme/poolvarmepumpar/azuro-bp-50ws-3061

Ett alternativ är att sätta en adapter 50 mm till 38 mm men då blir det en klenare slang som kanske höjer trycket? Och det kanske inte borde behövas egentligen.

Tacksam för svar!
Mvh,
Annika

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag